آردوینو آموزش آردوینو پروژه های آردوینو

آموزش اتصال کنترلر کنسول بازی نینتندو Nintendo Wii Nunchuk به آردوینو

Nintendo-Wii-Nunchuk-Arduino-UNO-digispark
نوشته شده توسط محمد صالح مهدوی راد

با سلام خدمت تمامی دوستداران و دنبال کنندگان دیجی اسپارک ! در این آموزش قصد دارم نحوه اتصال کنترلر wii nunchuk را به برد آردوینو Arduino توضیح بدهم. با این کار می‌توانید طیف گسترده‌ای از ربات‌ها را کنترل کنید یا کارهای خلاقانه دیگه را انجام بدید. مثلا یک ربات را به صورت کامل با این گجت کنترل کنید. یا اینکه یک سری کارهای منزل از جمله باز کردن در، یا آبیاری و… را بدون نیاز به حرکت، با این گجت انجام دهید. گجت Nintendo Wii Nunchuk نوعی جوی استیک و ابزار حرکتی است. در ادامه این آموزش با مرجع تخصصی آردوینو به زبان فارسی، دیجی اسپارک همراه باشید.

 

آموزش اتصال کنترلر کنسول بازی نینتندو Nintendo Wii Nunchuk به آردوینو -دیجی اسپارک

کنترل حرکتی Wii Nunchuk چیست؟

در سال ۲۰۰۶ نیتندو کنسول نسل هفتمی خود را با نام Wii عرضه کرد. این کنسول بازی به خوبی توانست موفقیت‌های قبلی این شرکت ژاپنی را ادامه دهد. این کنسول از کنترل حرکتی به نام wii remote بود بهره می‌برد. کنترل حرکتی wii nunchuk یک ابزار برای کترلر بازی‌ها با جوی استیک JoyStick آنالوگ بود و به صورت ماژولار می‌توانستید به ریموت خود اضافه کنید. در ادامه این آموزش باحال نحوه ارتباط این کنترلر را با برد آردینو Arduino آموزش خواهم داد.

 

اتصالات ماژول Wii Nunchuk به آردوینو

خروجی این کنترلر به صورت سوکت دارای ۶ پین می‌باشد. که ما به ۴ پین نیاز داریم. مطابق تصویر پین‌ها را متصل می‌کنیم:

سوکت را روبه روی خود بگیرد به طوری که فرو رفتگی آن بالا باشد

پین سمت چپ ماژول Wii Nunchuk بالا را به A5 آردوینو متصل کنید.

پین سمت چپ پایین ماژول Wii Nunchuk را به A3 آردوینو متصل کنید.

پین سمت راست بالا ماژول Wii Nunchuk را به A2 آردوینو متصل کنید.

پین سمت راست پایین ماژول Wii Nunchuk را به A4 آردوینو متصل کنید.

آموزش اتصال کنترلر کنسول بازی نینتندو Nintendo Wii Nunchuk به آردوینو دیجی اسپارک

 

فراخوانی کتابخانه آردوینو

در این آموزش از کتابخانه Wire.h استفاده کرده‌ام. معمولا به صورت پیشفرض در کامپایلر آردوینو Arduino IDE موجود است. در صورتی که نیاز به نصب این کتابخانه داشتید، می‌توانید از پست آموزش نصب کتابخانه در نرم افزار آردوینو Arduino استفاده کنید.

 

کد برنامه  Wii Nunchuk با آردوینو

مرحله آخر هم تست کردن کنترلر و برسی خروجی در سریال مانیتور آردویینو است. سریال مانیتور را باز کنید و شگفت زنده شوید. حالا می‌توانید کد را بر اساس نیاز خود ویرایش و به راحتی از این کنترلر استفاده کنید.

آموزش اتصال کنترلر کنسول بازی نینتندو Nintendo Wii Nunchuk به آردوینو -دیجی اسپارک

چنانچه در مراحل راه اندازی و انجام این پروژه با مشکل مواجه شدید، بدون هیچ نگرانی در انتهای همین پست، به صورت ثبت نظر سوالتان را مطرح کنید. من در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ رفع مشکل شما را خواهم داد.

در پایان نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید و با اشتراک گذاری این آموزش در شبکه های اجتماعی , از وبسایت دیجی اسپارک حمایت کنید.

 

درباره نویسنده

محمد صالح مهدوی راد

از کودکی به کیت های الکترونیک علاقه مند بودم . به مرور زمان با میکرو آشنا شدم که اوایل با AVR و اکنون با برد های آردوینو کار میکنم !

علاقمند به مباحث IOT و برد های کنترل صنعتی هستم ...

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۶ دیدگاه