ترفند

آموزش تعویض اسم سیستم در ویندوز ۱۰

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

آیا از اینکه سیستم شما با نام windows-user-pc1 شناخته شود احساس خوبی ندارید؟ یا از رشته‌ها و اعداد نامرتبط دیگری در سیستم شما استفاده شده است؟ آیا میخواهید اسم آن را به یک اسم بهتر مثلاً living-room pc تغییر دهید؟

شما میتوانید اسم سیستم خود را در هنگام نصب ویندوز ۱۰ مشخص کنید. اما اگر در این مراحل فراموش کنید که اسم را تعویض کنید و یا از آن عبور کرده باشید چه؟ میتوانید به راحتی به مراحل قبل تر برگشته و این نام را ویرایش کنید و این پروسه آسان‌تر از این نمیتواند باشد. با این حال اگر نصب ویندوز تمام شده و اکنون از کار خود پشیمان شده‌اید میتوانید آن را تغییر دهید.

روش اول

SettingsRenamePc

به قسمت تنظیمات سیستم بروید و بر روی system کلیک کنید. سپس به قسمت انتهایی اسکرول کنید و در قسمت چپ گزینه about را کلیک کنید سپس بر روی دکمه raname pc کلیک کنید. در اینجا میتوانید اسم سیستم خود را تغییر دهید و از اعداد و حروف و شکل‌های دلخواه استفاده کنید. سپس بر روی next کلیک کرده و گزینه ای را که برای ریستارت کردن سیستم است انتخاب کنید و پس از بوت شدن دوباره سیستم خواهید دید که اسم جدید بر روی آن فعال شده است.

روش دوم

System-PropertieW10

اگر تنظیمات کنترل پنلی را ترجیح میدهید میتوانید از این روش پیش بروید. بر روی قسمت system and security کلیک کنید. سپس به قسمت system بروید. اینجا همانجایی است که تغییر را در آن انجام خواهیم داد در همین منو و قسمت چپ بر روی advanced system setting کلیک کنید. سپس بر روی اسم کامپیوتر کلیک کنید که در قسمت بالایی و چپ پنجره قرار دارد. بر روی change کلیک کنید و در پنجره جدیدی که باز می‌شود اسم جدید سیستم را وارد کنید سپس ok را انتخاب کنید.

هرکدام از روش هارا انتخاب کرده باشید در آخر اسم زیبای سیستم شما به شما دلداری میدهد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه