تکنولوژی سرگرمی

آموزش ساخت جارو برقی کوچک دستی با آرمیچر و بطری نوشابه در منزل

نوشته شده توسط امین مبینی

ساخت ابزار و وسایل مورد نیاز زندگی، آن هم با اشیائی که قرار است به عنوان زباله دور ریخته شوند، برای علاقه مندان به امور فنی، همیشه جذابیت داشته است. ما در اینجا آموزش ساخت یک جارو برقی کوچک و پرقدرت که می‌تواند برای جمع آوری زباله از سطوح مختلف استفاده شود را ارائه می‌دهیم. در این آموزش از یک آرمیچر کوچک در کنار استفاده از یک بطری نوشابه خانواده، اقدام به ساخت جاروبرقی کوچک و دست ساز خواهیم کرد. کلیه اقلام به کار رفته در ساخت این جاروبرقی توسط وسایل بازیافتی طراحی شده است. ویدیو انتهای صفحه را مشاهده کنید، در مدت ۷ دقیقه کلیه مراحل ساخت این جارو برقی کوچک را آموزش خواهید دید.

 


وسایل لازم برای ساخت جاروبرقی


۱ – بطری نوشابه خانواده یک عدد

۲ – آرمیچر موتور DC پنج ولت یا بیشتر

۳ – بطری خالی اسپری ۱ عدد

۴ – سیم مسی ، چسب قطره ای ، چسب کاغذی ،مقداری یونولیت،حدود ۵۰ سانتی متر شلینگ باریک و تور پارچه ای بسیار ربز…

 

جهت تهیه اقلام فوق کافیست به لینک لوازم کاردستی مراجعه کنید.

 


توضیحات ساخت جارو برقی کوچک


در ابتدا بطری نوشابه را از قسمت وسط برش می دهیم و بعد بطری اسپری را برش می دهیم. به طوری که در آخر یه تکه ورق فلزی داشته باشیم. حال یک دایره به اندازه دهانه برش خورده بطری نوشابه روی ورق فلزی رسم می کنیم و ورق را از روی خط علامت گذاری شده برش می دهیم تا یک دایره  به دست آید. در مرکز ورق دایره ای یک سوراخ کوچک ایجاد میکنیم تا بعد بتوانیم آن را روی آرمیچر نصب کنیم. حالا با یک ماژیک یا خودکار، چهار قطر دایره را رسم می‌کنیم و ۸ برش در آن ایجاد می‌کنیم. هر کدام از برش‌ها را از یک لبه، اندکی خم می‌کنیم تا ورق دایره ای ما در نهایت به شکل یک پروانه ۸ پر تبدیل شود. این پروانه ۸ پر را به کمک اندکی موم یا چسب روی آرمیچر نصب می کنیم. حالا به وسیله دریل یا ابزار دیگر، در قسمت تحتانی بطری نوشابه، چند سوراخ ایجاد می‌کنیم. آرمیچر را به کمک چسب قطره‌ای در انتهای بطری مستقر می‌کنیم. و سیم‌های متصل به آن را از سوراخ های انتهای بطری عبور می‌دهیم.

اکنون مقداری چسب کاغذی را برش می دهیم و از دخل به دهانه بطری می چسبانیم.چسب های کاغذی باید کمی از لبه دهانه بطری فاصله داشته باشد.حال حدود ۳۰ سانتی متر سیم فلزی را به شکل یک دایره به اندازه دهانه بطری،خم میکنیم و یک تکه تور پارچه ای ریز را روی آن می چسبانیم طوری که پارچه توری تمام سطح دایره را پوشش دهد.دایره توری به دست آمده را درون دهانه بطری و روی چسب های کاغذی که قبلا چسبانده ایم،نصب می کنیم.در این مرحله با یونولیت برای جارو برقی،دسته و پایه درست می کنیم.در نهایت یک شیلنگ خرطومی را روی درب بطری نوشابه نصب می کنیم و قسمت های بریده شده بطری را به هم متصل میکنیم.سیم های آرمیچر را به یک منبع تغذیه و کلید متصل می کنیم. اکنون جارو برقی ما آماده استفاده است.

 


ویدیو آموزش ساخت جاروبرقی با آرمیچر


 


روش خرید اقلام جارو برقی کوچک


وسایل لازم برای ساخت جارو برقی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول وسایل بازیافتی یا دور ریز هستند. دسته دوم هم وسایل تخصصی هستند که نیاز به تهیه کردن دارند. به عبارتی اقلام دسته اول در تمامی خانه‌ها یافت می‌شود. کافیست طبق لیست زیر آن‌ها را جدا کنیم. دسته دوم هم راهی بجز خریدن از بازار و یا سایت‌های معتبر وجود ندارد. به لیست خرید اقلام ساخت جارو برقی کوچک توجه کنید.

 

 

اقلام بازیافتی برای ساخت جارو برقی

  1. بطری نوشابه خانواده
  2. قوطی نوشابه تک نفره
  3. توری پارچه‌ای یا پلاستیکی
  4. قیچی، چسب، تیغ یا کاتر جهت برش
  5. مفتول فلزی، اگر هم موجود نیست به لینک زیر دقت کنید.

 

اقلام تخصصی جهت ساخت جارو برقی

  1. موتور DC کوچک به همراه کابل مخصوص
  2. پروانه یا ملخ پلاستیکی جهت اتصال به موتور
  3. دستگاه چسب تفنگی حرارتی ۴۰ وات سومو
  4. کلید راکر

 

در پایان چنانچه سوالی در خصوص ساخت این جارو برقی داشتید، از طریق بخش نظرات در ادامه این آموزش مطرح بفرمایید. من و همکارانم در تلاش هستیم تا پاسخ شما را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنیم.

 

 

درباره نویسنده

امین مبینی

Nothing

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۳۴ دیدگاه