تکنولوژی لحیم کاری مدارهای الکترونیک

آموزش لحیم کاری با هویه قلمی

آموزش لحیم کاری با هویه قلمی
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

اصول کار با هویه قلمی

لحیم کاری یک نوع فن است که کاملا اکتسابی است. لازم به ذکر است که در فرآیند ساختن کیت این فن آموزش داده می‌شود. و به مرور پس از ساختن و ساختن و ساختن کیت‌های مختلف این فن در شخص تقویت می‌شود. برای این منظور به طور ساده هویه در یک دست قرار می گیرد و سیم قلع هم در دست دیگر، هر دو به طور همزمان به پایه قطعه یا محل مورد نظر برای لحیم کاری نزدیک می‌شوند. حداکثر زمان برای این کار ۳ ثانیه است که با توجه به نوع هویه و سیم قلع متغییر خواهد بود.

نکته: در نظر داشته باشید که تمیزی نوک هویه لازم کار است ولی کافی نیست، همانطور که در ویدیو مشاهده می‌کنید با سر کثیف هم می‌شود لحیم کاری خوبی انجام داد. پس این نشان می‌دهد که فن لحیم کاری بسیار مهم است.

 

توصیه دانشجو کیت

برای افرادی که به فن لحیم کاری آشنا نیستند بایستی از هویه‌هایی با قدرت بین ۳۰ تا ۴۰ وات استفاده کرد. علت این است که بکار بردن هویه‌هایی با وات بالاتر به علت حرارت زیاد باعث معیوب شدن قطعات و فیبر مدار چاپی می‌شود. هنگام لحیم کاری هویه باید کاملا داغ باشد و نوک آن را هر چند دقیقه یکبار توسط پارچه کتانی تمییز نمایید. و حتما از پایه هویه برای نگه داری هویه استفاده کنید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه