اپلیکیشن

آموزش نصب آخرین نسخه یونیتی ۸ و mir در اوبونتو

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

افرادی هستند که برای تست کردن یونیتی ۸ و mir لحظه شماری میکنند و خیلی دوست دارند تا آخرین نسخه آن را نصب کرده و استفاده کنند. از الان میتوانید که یونیتی ۸ را که بر روی mir اجرا می‌شود تست کنید و به وسیله ppa مخصوص آن را نصب کنید. این یک پروژه است که شما میتوانید ایزوی یونیتی ۸ را به وسیله یک iso بر روی لینوکس تست کنید و آن را با LXC اجرا نمایید. کاربر میتوانید به داخل یونیتی ۸ LXC لاگ این کرده آن را به وسیله lightdm اجرا نمایید و مانند یک نشست معمولی از آن استفاده کنید.

نصب نسخه پیش نمایش یونیتی ۸ در اوبونتو به وسیله ppa

این ppa برای اوبونتو نسخه های ۱۴٫۰۴ و ۱۴٫۱۰ و ۱۵٫۰۴ و ۱۵٫۱۰ ایجاد شده است. برای اضافه کردن آن کافی است تا از میانبر های ctrl+alt+t برای اجرا شدن ترمینال استفاده کرده و یا ترمینال را از داخل دش جست‌و‌جو کنید. سپس دستور زیر را پس از اجرای ترمینال در داخل آن وارد نمایید :

sudo apt-add-repository ppa:unity8-desktop-session-team/unity8-preview-lxc

پس از آن نیاز دارید تا کش سیستم را به روز نمایید. این کار را با دستور زیر انجام دهید.

sudo apt-get update

برنامه‌ها و سیستم را آپگرید نمایید.

sudo apt-get upgrade

نصب unity 8 lxc

sudo apt-get install unity8-lxc

این کار با نصب یک نسخه lightdm مخصوص همراه است که به lxc اجازه ورود و لاگ این میدهد .برای نصب unity 8 desktop preview lxc نیزا با اجرای دستور زیر دارید

sudo unity8-lxc-setup

کاری که این نصاب انجام خواهد داد کانفیگ برای lxc و دانلود iso و پس از آن باز کردن و نصب فایل مخصوص است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه wiki مخصوص این مبحث مراجعه نمایید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه