اپلیکیشن

آموزش نصب پلاگین pepper در اوبونتو

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

آیا هنوز برای مشاهده و استفاده از بعضی سایت‌های خود به فلش پلیر احتیاج دارید؟ کاربران اوبونتو از هم‌اکنون میتوانند بین یک پلاگین فلش پلیر قدیمی از سوی ادوبی و پلاگین ارائه شده از طرف گوگل برای پخش فایل‌های فلش استفاده کنند. پلاگین فلش پلیری که توسط ادوبی ساخته میشد از نسخه ۱۱٫۲ انتشار خود را متوقف کرد و دیگر در لینوکس پشتیبانی نخواهد شد مگر اینکه آن را از منابعی غیر رسمی نصب کنید. هم‌اکنون فلش پلیر گوگل با نام pepper برای پخش فایل‌های فلش در نظر گرفته شده است.

adobe-flash-ubuntu1510-600x388

Pepper برای کاربران کرومیموم به صورت رسمی ارائه می‌شود و کاربران میتوانند آن را نصب کنند اما برای آن‌هایی که با فایرفاکس احساس راحتی میکنند و یار همیشگی این مرورگر بوده‌اند میتوانند آن را از روشی دیگر بر روی مرورگر خود نصب کرده و استفاده کنند. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید

pepper -flash-adapter-firefox-450x184
۱ – بخش نرم افزاری اوبونتو را باز کنیدو برای پیکیجی با نام نوشته شده در زیر جست‌و‌جو کنید.

Browser-plugin-freshplayer-pepperflash

install-pepperflash-firefox-600x88
اگر از دستورات لذت بیشتری میبرید نیز میتوانید دستور زیر را در ترمینال وارد نمایید

sudo apt-get install browser-plugin-freshplayer-pepperflash

این دستور برای شما پلاگین pepper را نصب خواهد کرد که به صورت خودکار نصب می‌شود و پس از انجام عملیات در کرومیوم فعال خواهد شد سپس همین افزونه نیز برای فایرفاکس به کار گرفته خواهد شد که باعث فعال شدن فلش ها در فایرفاکس می‌شود

۲ – پس از نصب فایرفاکس را ریستارت کرده و لذت ببرید.

این آموزش برای اوبونتو در نسخه های ۱۵٫۱۰ و ۱۶٫۰۴ تهیه شده است در صورتی که در نسخه های قدیمی تر اوبونتو و یا توزیع‌های دیگر ممکن است کارایی لازم را نداشته باشد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه