اپلیکیشن

آموزش نصب notepadqq در اوبونتو

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

notepadqq یک نرم‌افزار رایگان و اون سورس ( متن باز ) است که همانند notepad++ طراحی شده است با این تفاوت که برای لینوکس است. این برنامه در c++ نوشته شده است و با qt5 کار میکند. Notepadqq به توسعه دهندگان کمک میکند تا هرچیزی را که میخواهند بسازند با این برنامه بتوانند انجام دهند و اعمالی مانند هایلایت کردن سینتکس برای بیش از ۱۰۰ زبان برنامه نویسی و رنگی کردن کد ها در زبان‌های مختلف و مانیتور کردن فایل‌ها و انتخاب چندگانه و … را دارد. با این برنامه میتوانید در بین نوشته‌ها جست‌و‌جو کنید و یا اسناد خود را به صورت کنارهم مشاهده کنید و همچنین میتوانید هایلایت در لحظه را برای تجربه بهتر نوشتن فعال کنید.

notepadqq_screenshot-600x362

نصب notepadqq در اوبونتو :

تیم سازنده notepadqq یک ppa رسمی برای نرم‌افزار خود قرار داده است که برای تمامی نسخه های اخیر اوبونتو کارایی دارد و توزیع‌هایی مثل مینت ۱۷ والمنتاری را نیز پشتیبانی میکند.

برای اضافه کردن ppa دستور زیر را در ترمینال را وارد کنید :

notepadqq-ppa

sudo add-apt-repository ppa:notepadqq-team/notepadqq

سپس کش پکیج منیجرخود را به روز کنید ( sudo apt-get update ) یا از طریق سیناپتیک اقدام به نصب نصب آن کنید

install-notepadqq-600x331

یا با دستورات زیر نرم‌افزار را نصب کنید :

sudo apt-get update

sudo apt-get install notepadqq

و پس از آن میتوانید به روز رسانی های آینده را نیز روی دستگاه خود دریافت کنید. Notepadqq برای افرادی که تازه به لینوکس مهاجرت کرده‌اند و هنوز چیزی مانند notepad++ را ترجیح میدهند مناسب است در غیر اینصورت ویرایشگر های حرفه‌ای تر و کامل تری وجود دارد و همچنین ویرایگر های بسیار محبوب و معروف مانند Vim که افراد متخصص از آن استفاده میکنند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه