تکنولوژی

استفاده سامسونگ از صفحات لمسی کنترلی با تکنولوژی ClearForce

نوشته شده توسط آزاده مختاری

خرید و انتخاب نوع خاصی از برند یک گوشی تلفن همراه می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد ویکی از این دلایل همان صفحه نمایش و قدرت لمسی صفحه است. برای بسیاری از کاربران زمان پاسخ صفحه نمایش بسیار مهم است و این می‌تواند سب ایجاد رقابت گردد. بنابراین اگر نگاهی به تکنولوژی صفحه لمسی گوشی های مختلف بیندازیم استفاده شرکت‌های هواووی و اپل از تکنولوژی ClearForce از شرکت  Synapticsکه سازنده صفحات لمسی کنترلی می باشد را می‌بینیم.

در ادامه در دیجی اسپارک به استفاده سامسونگ از صفحات لمسی کنترلی با تکنولوژی ClearForce می‌پردازیم.

سامسونگ نیز در همین راستا قدم برمی‌دارد و اعلام کرده است که استفاده از تکنولوژی صفحه لمسی کنترلی مشابه محصولات هواوی و اپل را در محصولات خود گنجانده است و این تکنولوژی به زودی در گوششی هوشمند Galaxy S7 در فوریه سال ۲۰۱۶ ارائه خواهد شد.  این تکنولوژی دارای قابلیت‌های بیشتری نسبت به صفحه نمایش‌های فعلی خواهد بود و می‌تواند به پیمایش صفحه با سرعت‌های مختلف، باز کردن قفل صفحه و روشن کردن آن، کنترلرهای متغیر برای بازی ها و موارد دیگربپردازد. همچنین این تکنولوژی می‌تواند به رقابت با گوشی‌های   iPhone 6S و ۶S Plus  به رقابت بپردازد.

با توجه به این که این تکنولوژی برای اولین بار در هواوی مطرح شد هنگامی که سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد از تکنولوژی ClearForce  استفاده کند شرکت  Synapticsاعلام کرد که استفاده کنندگان بسیاری در رزرو استفاده از این تکنولوژی هستند و قصد دارند استفاده از این تکنولوژی را به تولید انبوه برسانند.

وقتی به آرامی به صفحه نمایش ضربه زده می شود این تغییرات سخت افزاری به تغییرات میدان الکترومغناطیسی و نرم افزاری تبدیل خواهد شد.

شرکت سامسونگ استفاده از این فناوری را به استفاده در پرچم دار آینده خود که Galaxy S7 واگذار کرده است و قصد دارد در سال ۲۰۱۶ از این گوشی رونمایی کند واین پنت جدید را همراه با محصول جدید معرفی نماید.

به کار رفتن سنسورهای تشخیص میزان فشار روی تلفن‌های همراه در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد و درآمد زیادی به همراه خواهند داشت.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه