سخت افزار

اسنپدراگون ۸۲۰ با پشتیبانی از LTE 600Mbps می‌آید

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

اسنپدراگون ۸۲۰ هنوز کاملاً آماده نیست تا روی یک دستگاه نصب شود با این حال اخبار جالبی از آن به گوش میرسد و هنوز کوالکام در حال بهینه کردن این پردازنده و افزودن قابلیت‌های جدید به آن است.

امروز کوالکام اعلام کرد که مودم LTE با مدل X12 در اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده شده است که از LTE و WIFI پشتیبانی میکند. اینمودم جدید سرعت و قدرت بهتری را برای نسل ۴ اینترنت فراهم میکند و سرعت نسل چهارم اینترنت را تا ۶۰۰مگابیت بر ثانیه پشتیبانی میکنند. در این مودم ها از ۳ حامل ۱۲ مگاهرتزی استفاده شده است و ۲۵۶QAM و MIMO های ۴*۴ استفاده شده است.

2015-09-14-image-26

همچنین سرعت آپلود نیز بهتر شده است و x12 تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه سرعت آپلود را پشتیبانی میکند. در مقایسه با پرچمدار آخر کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ که از مودم x10 استفاده میکند که تنها ۴۵۰ مگابیت سرعت دانلود و ۵۰ مگابیت بر ثانیه سرعت آپلود ارائه میدهدنسل جدید بسیار بهینه‌تر و پیشرفته‌تر شده است . همچنین x12 از وای فای سه بانده با فرکانس های ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز و ۶۰ گیگاهرتز میتواند استفاده کند. همچنین این مدل شما اجازه میدهد تا سرعت های گیگابیتی را در برد کوتاه تجربه کنید و سرعتی ۸ برابر بیشتر از مدل های ۸۰۲٫۱۱ac را میتواند دریافت کند.

اسنپدراگون ۸۲۰ همچنین قدرت شارژ بهتری نیز داشته است و از تکنولوژی کوالکام به نام quick charge 3٫۰ استفاده میکند و ۲۷ درصد سریعتر از quick charge 2٫۰ شارژ خواهد شد و همچنین ۴۵ درصد انرژی کمتری را مصرف خواهد کرد.

اولین دستگاهی که از اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده خواهد کرد احتمالاً در سال ۲۰۱۶ میلادی رونمایی خواهد شد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه