سخت افزار مدارهای الکترونیک

اندازه‌گیری ضربان قلب و شمارش گام‌ها با هدفون zik sport parrot

اندازه‌گیری ضربان قلب و شمارش گام‌ها با هدفون zik sport parrot
نوشته شده توسط آزاده مختاری

امروزه استفاده از ابزارهای هوشمند جایگاه بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. توجه به سلامتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط درطراحی ابزار‌های هوشمند است. شرکت Parrot با طراحی نوعی هدفون اسپرت به نام Zik 2.0 علاوه بر قابلیت‌های هدفون به اندازه‌گیری ضربان قلب هم پرداخته است. در دیجی اسپارک در ادامه در دیجی اسپارک به معرفی اندازه‌گیری ضربان قلب و شمارش گام‌ها با هدفون zik sport parrot می‌پردازیم.

با توجه به این که قلب یکی از اندام‌های حیاتی بدن انسان است و بررسی سلامتی و عملکرد آن می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های خطرناکی مثل سکته‌ها جلوگیری کند تکنولوژی‌های مختلفی برای سنجش آن طراحی شده است که یکی از این موارد هدفون zik sport parrot است.

باتری این هدفون حدود پنج ساعت دوام دارد. ازجنس پلاستیک ساخته شده است و روی آن را با لایه ای ازکروم پوشش داده اند به همین دلیل وزن آن ۷۵ گرم است که بسیار ناچیز است. علاوه بر پخش صدا، در این محصول از سنسور های ضربان قلب، قدم شمار (با امکان تشخیص جداگانه تعداد قدم های پای راست و چپ )، سرعت و میزان ارتفاع طی شده (زمانی که شیب تندی را بالا می روید) استفاده می شود که اطلاعات مربوط به هر کدام از این کارها را می توان در نرم افزار اختصاصی این هدفون روی گوشی هوشمند خواند.

طراحی این هدفون بلوتوثی به گونه‌ای است که روی سر محکم شده و گوشی‌های آن داخل گوش قرار می‌گیرند تا در زمان دویدن از سر ورزشکار جدا نشود. همچنین از هشت میکروفن در ساخت آن استفاده شده است که دو هدفون برای مکالمه و شش هدفون دیگر برای حذف نویز محیط در نظر گرفته شده اند .

متاسفانه درباره زمان دقیق ارائه و قیمت آن هنوز چیزی مشخص نشده است. ولی با توجه به طراحی آن و قابلیت‌های ارائه شده و توجه مردم به سلامتی وتناسب اندام این هدفون با استقبال گسترده ای روبرو خواهد شد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه