رباتیک

با خیال راحت وارد اقیانوس شوید

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

ربات ها و گجت های کنترل از راه دور روز به روز زیاد تر و کار کردن با آن ها ساده تر می شود. از ربات های پروازی گرفته تا ربات های زیردریایی همگی با ارتباط بیسیم در رنج فرکانس های مختلف در خدمت علاقه مندان و یا صنعت های مختلف هستند. در ادامه با دیجی اسپارک همراه باشید تا به معرفی یکی از ربات های زیردریایی بپردازیم.

نمایشگر ۸ اینچی و وایرلس ۲٫۴ گیگاهرتز ورود شما را به  اقیانوس آسان  و لذت بخش کرده است. مدل جدیدی از زیر دریایی کنترل از راه دور توسط شرکت TTRobotix ساخته شده است که قادر به حمل یک دوربین است .با این گجت میتوانید از راه دور و بدون  خیس شدن از مناظر زیر آب لذت ببرید.

زیردریایی در دو مدل ساخته شده است. یکی برای آبهای شور مثل اقیانوس ها و دیگری برای آبهای شیرین مثل دریاچه ها.علت این امر این است که  دریافت کننده سیگنال در آب شور به سختی دستورات را دریافت میکند.و در مواقعی اگر شوری آب بیش از حد ممکن باشد حالت بی سیم از کار می افتد و مجبوریم با سیم این وسیله را کنترل کنیم . پس قبل از انداختن این گجت در آب مطمین شوید آب شیرین هست یا شور!

 

از این زیردریایی میتوان انتظارات بیش از یک اسباب بازی را داشت! این گجت میتواند با سرعت ۳ کیلومتر درساعت  تا عمق ۱۰ متری آب ماموریتش را به خوبی انجام دهد. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری این زیردریایی تا ۵۰ دقیقه میتواند از عملیات پشتیبانی کند.

این زیر دریایی ۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

[advanced_iframe securitykey=”e3ac59a02708b32a0e36dd27eecce7b410abc919″ src=”http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/QodAx/vt/frame” allowFullScreen=”true” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” height=”360″ width=”640″]

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه