مدارهای الکترونیک

تابلو روان LED

تابلو روان LED - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

نوعی صفحه نمایش دیجیتال است که المان های آن لامپ های LED  هستند.اطلاعات ، برنامه تلویزیون ، منوها،تبلیغات ودیگر پیغام ها را می توان بوسیله تابلو روان LED نمایش داد.تابلو روان LED در حالت کلی برای اطلاع رسانی به کار می رود.از تابلوهای اطلاع رسانی شهری و ترافیکی گرفته تا بیلبوردها و تابلوهای عظیم تبلیغاتی و حتی تابلوهای صرافی های ارز و طلا، همه در زمره تابلوهای LED قرار میگیرند.

کاربرد این تابلو روان LED

تجارت / حمل و نقل / بانک موسسات مالی /آموزش /ارتباطات و شرکتها / بردهای خبررسانی/سرگرمی و تفریح و …

پارامترهای اساسی تابلوهای روان و تلویزیون شهری

۱-دات پیتچ: به فاصله مرکز تا مرکز LED ها در تلویزیون شهری دات پیتچ گویند. دات پیتچ با حرف P و یک عدد پس از آن (برحسب میلیمتر) بیان می شود.مثلا P10 بیانگر تابلو روان یا تلویزیون شهری ای است که فاصله LED ها یا پیکسل ها درآن ۱۰ میلی متر است.همچنین ترکیب و آرایش ال ای دی ها برای تشکیل یک پیکسل از تلویزیون شهری هم در کیفیت تصویر مهم است . آرایش مربعی (۲RGB) ، آرایش مثلثی و آرایش سه در یک

۲- فضای باز یا بسته:تابلو روان LED های فضای بسته معمولا ضد آب و ضد ضربه نیستند و شدت نور آنها هم در مقایسه با تابلوروان های فضای باز کمتر است.

۳-اندازه:به عنوان یک قانون کلی اگر تلویزیون شهری LED شما در فاصله دورتری نصب شود باید اندازه نوشتار آن هم بزرگ باشد.همچنین سرعت بیننده هم در سایز آن موثر است.

۴-زاویه دید:معمولا زاویه دید ۱۲۰ درجه عمودی و ۱۳۰ درجه افقی زوایای دید مناسبی می باشند.

 تابلو روان LED - دیجی اسپارک

انیمیشن در تابلو روان

در انیمیشن یا متحرک سازی با استفاده از تعدادی تصویر ثابت یک تصویر متحرک ساخته می شود . در این روش تصاویر به صورت متوالی و با فاصله زمانی معین به نمایش در می آیند. هر تصویربا تصویر قبل و بعد خود اندکی اختلاف دارد از طرفی به دلیل تاخیر چشم انسان در ثبت تصویر ، با نمایش هر تصویر جدید اثرآن تا نمایش بعدی در چشم باقی می ماند در نتیجه چشم متوجه ثابت بودن تصویر نشده و آن را به صورت متحرک احساس می کند.در تابلو روان با ایجاد جدول گلایف که شامل اطلاعات هر تصویر می باشدو سپس با نمایش سریع تصاویر موجود در این جدول به نمایش یک انیمیشن می پردازیم.

اگر به مباحثی چون: نحوه نمایش حروف و علامت در تابلوروان / روش شیفت دادن / ایجاد حرکت در تابلو روان / حرکت به چپ با جاروب ستونی / آموزش کار با نرم افزار HD2010 علاقمند هستید ، می توانید به فروشگاه دانشجوکیت سری بزنید و کتاب آموزش برنامه نویسی و ساخت تابلو روان LED و تلویزیون شهری را خریداری کنید. این کتاب به صورت روان و بسیار ساده با تمام جزئیات نوشته شده است و به شما در انتخاب و برنامه نویسی و … این تابلوها کمک می کند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه