تکنولوژی

تبر جدیدی به نام Vipukirves Leveraxe

تبر جدیدی به نام Vipukirves Leveraxe
نوشته شده توسط آزاده مختاری

شکستن چوپ وهیزم و درست کردن اتش رسم پیشینیان است و ما نیز از آن استفاده می کنیم. از زمان انسان های اولیه تا کنون بیش از هزار سال می گذرد ولی نیاز به چوب وآتش و تبر احساس می شود.

تبر یکی از اولین ابزار‌های اولیه ایجاد شده توسط بشر است که عمر آن به بیش از ۱/۵ میلیون سال پیش بر می‌‌گردد. با وجود ساخت ابزار‌های پیشرفته ‌تر تبر همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی تبرهای اولیه دارای مشکلاتی بوده است که بشر همچنان با روبرو می شود. بنابراین یک شهروند فنلاندی به طراحی تبر جدیدی پرداخته است.

در ادامه با دیجی اسپارک همراه باشید.

هیکی کارنای فنلاندی تبر جدیدی را طراحی کرده است که می تواند مشکلات تبر اولیه را حل کند وطرح جدیدی را برای تبر ارائه کرده است. هدف کارنا از طراحی مجدد تبر استفاده راحت از این وسیله در کنار افزایش بهره وری تبر است. به طوری که کاربر با صرف انرژی کمتر بتواند کارهای سنگین را با استفاده از تبر انجام دهد.

 برای طراحی این تبر تحقیقات فراوانی انجام شده است و تبر جدیدی به نام Vipukirves Leveraxe را معرفی کرده است. هدف از طراحی این تبر افزایش نفوذپذیری تبر است. برخلاف تبرهای معمولی، انتهای تیغه به دسته‌ متصل نشده است و تیغه از شیاری که در وسط آن ایجاد شده است به دسته متصل می شود. تغییر مرکز اتصال دسته به تیغه باعث تغییر در مرکز ثقل تبر شده است. در واقع مرکز ثقل به کنار تیغه منتقل شده است.

تبر جدیدی به نام Vipukirves Leveraxe

تبر جدیدی به نام | دیجی اسپارکVipukirves Leveraxe

این تبر از نیروی چرخشی برای بالا بردن انرژی نفوذ استفاده می‌کند و با فشار کم بیش ترین تاثیر را دارد و به راحتی و با وارد آوردن فشار کمی به تبر و برخورد آن با تنه‌ی درخت و هیزم آن را به قطعات کوچک ‌تری تبدیل کرد.

همچنین این تبر مشکل ماندن در سمتی از چوب را ندارد وبه راحتی می توان آن را از چوب خارج کرد. همچنین با توجه به فرآیند سخت شکستن هیزم با استفاده از تبرهای معمولی که به انرژی زیادی نیاز دارد این تبر توانسته است این مشکلات را مرتفع کند.

این تبر در کیک استار ارائه شده است و با قیمت ۹۹ دلار می توان آن را پیش خرید کرد.

در ادامه پیشنهاد می کنم ویدیوی زیر را ببینید.

[advanced_iframe securitykey=”e3ac59a02708b32a0e36dd27eecce7b410abc919″ src=”http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/PhCgp/vt/frame” allowFullScreen=”true” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” height=”360″ width=”640″]

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه