تکنولوژی سخت افزار

تکنولوژی شگفت انگیز برای بازی های کامپیوتری

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

در آینده ای نه چندان دور چندین تکنولوژی به بازار می آید تا بتوانید بازی خود را با هیجان بیشتر و دلچسب تر انجام دهید . شما می توانید به بازی وارد شوید و در دنیای مجازی براحتی حرکت کنید، ببینید و به هدفها تیراندازی کنید.

Oculus Rift نسخه ای  است که مدتها مصرف کننده ها در انتظارش بودند Oculus Rift شما را به دنیای مجازی می برد .برای اولین بار است  که شما با استفاده از این وسیله  داخل بازی  کامپیوتری می شوید. Iribeمدیر عامل شرکت Oculus ادعا می کند که رویای گیمرها را در این دهه برآورده کرده است .

Iribe در مورد Oculus Rift چنین توضیح می دهد :

“Oculus Rift شامل یک صفحه نمایش سفارشی واپتیک (optics) است .حرکات سررا ردیابی می کند و صدا به صورت یکپارچه از یک هدفون که بر گوش گیمر قرار می گیرد پخش می شود و یک بند دارد که به آسانی با کشیدن آن دستگاه خاموش می شود.فروش این دستگاه برای عموم در سال ۲۰۱۶ برنامه ریزی شده است .”Iribe مدیر عامل این شرکت اضافه کرد که این دستگاه درست مثل یک کلاه است که می توانید بر سربگذارید.

اگر بخواهم کمی بیشتر در مورد این دستگاه توضیح بدهم باید بگویم شگفت انگیز است گیمر یک عینک که شامل مانیتور برای دید گیمر است را بر چشم می گذارد و یک هدفون برای شنیدن صدای محیط بازی بر گوش می گذارد .این همان کلاهی است که مدیر عامل این شرکت از آن صحبت می کند.بازی شروع می شود گیمر انگار در محیط بازی است و با چرخاندن سر می تواند اطراف را ببیند . ترس و هیجان برای گیمر کاملا محسوس است .در بازی به طور واقعی می ترسید ، فرار یا دفاع می کنید . مطمینا دوستدارید شما هم تجربه کنید پس منتظر ورود آن به بازار باشید.

Palmer Luckey بنیانگذار Oculus همزمان با  Oculus Rift  یک کنترل لمسی Oculusرا معرفی کرد نمونه ای که طیف وسیعی از تجارب این شرکت را معرفی می کند .Palmer Luckey در مورد این کنترل لمسی گفت ” شما در بازی به ردیابی کامل ،دقیق و تاخیر بسیار کم زمان نیاز دارید این کنترل برای شما این کار را به راحتی انجام می دهد طوری که دست های شما هیچ حرکتی نکند و حس کنید دستانتان مرده است.”

index

Oculus لمسی یک ماتریس از سنسورها است که با دقت حرکات دست ، مانند اشاره کردن و تکان دادن را ضبط می کند. با تسمه کوچک نینتندو Nintendo به مچ دست شما بسته می شود . تا در صورت رها شدن از دست بازی استوپ شود و شما بتوانید براحتی به بازی ادامه دهید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه