سخت افزار مدارهای الکترونیک

دستبند Woveبا قابلیت صفحه نمایش انعطاف پذیر

دستبند Woveبا قابلیت صفحه نمایش انعطاف پذیر
نوشته شده توسط آزاده مختاری

تکنولوژی های پوشیدنی امروزه توانسته است نیمی از بازار را به خود اختصاص دهد و هرکدام با تکنولوژی های خاص برای استفاده کنندگان با کاربردهای مختلف طراحی شده است. اگر نگاهی به بازار دست بندهای هوشمند بیندازیم نام های مختلفی را مشاهده می کنیم که از شرکت های مختلف و با کاربردهایی خاص هدف طراحی قرار گرفته اند. امروز با پیشرفت تکنولوژی به نوع جدیدی از این این تکنولوژی پوشیدنی با نام دستبند Woveبا قابلیت صفحه نمایش انعطاف پذیر خواهیم پرداخت.

در ادامه با دیجی اسپارک همراه باشید.

نمونه های زیادی از صفحه نمایش های انعطاف پذیر را مشاهده می کنیم که روز به روز به قابلیت های آن ها افزوده خواهد شد. یک شرکت در شیکاگو با معرفی صفحه نمایش لمسی و انعطاف پذیر موفق به ساخت دست بند Wove شده است.

 Wove صفحه نمایشی با جوهر الکترونیک لمسی دارد و می‌تواند بدون مصرف انرژی تصویری را نمایش دهد. این دستبند از صفحه نمایش نمایش نرم و انعطاف پذیر ساخته شده است که می توان آن را درهرجهت خم کرد و به صورت دستبند استفاده کرد. از این دستبند می توان به عنوان یک ساعت هوشمند نیز استفاده کرد .

دستبند Woveبا قابلیت صفحه نمایش انعطاف پذیر

دستبند Woveبا قابلیت صفحه نمایش انعطاف پذیر| دیجی اسپارک

در ساخت این دستبند از ترانزیستورهایی با لایه نازک و انعطاف پذیر استفاده شده است که به صورت لایه ای روی هم قرار گرفته اند و از جوهر الکترونیک E-ink  در آن استفاده شده است. استفاده از جوهر الکترونیک سال ها پیش ثابت شده است وامروزه استفاده بسیاری دارد به گونه ای است که برای نمایش تصویر نیاز به انرژی نداریم.

با استفاده از تکنولوژی مطرح شده دراین صفحه نمایش می توان زمینه تولید بسیاری از اختراعات جدید مثل صفحه نمایش های OLED را فراهم کرد.

این محصول با سیستم عامل شرکت Polyera و برنامه های خاص Polyera اجرا می شود و در سال ۲۰۱۶ برای ارائه آماده خواهد بود . این محصول برای اولین افرادی که آن را درخواست دهند رایگان خواهد بود و از این راه می تواند سبب جلب توجه افراد شود و به فروش انبوه برسد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه