تکنولوژی سخت افزار

دستگاه Atmotube برای آنالیز هوا و اندازه‌گیری میزان آلودگی

دستگاه Atmotube برای آنالیز هوا و اندازه‌گیری میزان آلودگی
نوشته شده توسط آزاده مختاری

با گسترش زندگی شهری و کارخانجات صنعتی وجود هوای پاک در کمتر مناطقی احساس می‌شود. با توجه به این که در این روزها همه چیز در حال هوشمند شدن است و محیط اطراف روبه روز در حال تغییر و پیشرفت تا رسیدن به هوشمندی است. افراد همسو با تکنولوژی زندگی خو را جلو می‌برند ولی کمتر به سلامتی خود اهمیت می‌دهند.

با وجود تکنولوژی‌های هوشمند و انواع وسایل پوشیدنی هوشمند که به پیگیری و هشدار در مورد سلامتی می‌پردازند ولی باز هم به سلامتی خود توجهی نداریم و این دستگاه‌ها به جزیی از نیاز ما را برآورده می‌کند.

علاوه بر ورزش یکی از موارد محیطی موثر در سلامتی انسان هوای تنفسی اطراف ما می‌باشد که به داخل ریه‌ها می‌رود. بنابراین اگر این هوا بدون آلودگی باشد سب شادابی و در غیر اینصورت مشکلات خاص خود را دارد. دانشمندان با توجه به این مساله برای هشدار در مورد محیط تنفسی با ساخت دستگاه Atmotube برای آنالیز هوا و اندازه گیری میزان آلودگی پرداخته‌اند.

در ادامه در دیجی اسپارک با معرفی این دستگاه همراه ما باشید.

 Atmotube یک دستگاه قابل حمل می‌باشد که به آنالیز هوا و اندازه گیری میزان آلودگی موجود در هوا می‌پردازد.

این دستگاه با استفاده از یک سنسور مولتی گازی که به وسیله سنسورهای CMOS کمبریج که در داخل یک لوله می‌باشد، ساخته شده است.

 دستگاه  Atmotube پوشیدنی نیست و اندازه آن به گونه‌ای است که به راحتی می‌توان آن را در جیب قرار داد. برای راحتی استفاده حلقه‌ای در آن فرار گرفته شده است تا آن را بتوان به لباس یا کیف متصل کرد. یک دکمه روی آن قرار گرفته است که با فشار دادن آن می‌توانید هوای اطراف را آنالیز کنید. همچنین این دستگاه اطلاعات دریافتی و آنالیز شده را به نرم افزار گوشی هوشمند شما انتقال می‌دهد و می‌توانید سابقه اندازه گیری‌های گذشته خود را ببینید. هم چنین این اطلاعات را می‌توان به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت تا بقیه افراد را از کیفیت هوا در آن منطقه آگاه کرد و مردم بتوانند از مناطق با سطح آلودگی بالا دوری کنند.

از قیمت و زمان دقیق عرضه این محصول اطلاعاتی در دست نیست.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه