تکنولوژی سخت افزار

دستگاه LTCCS برای برقرای ارتباط با افراد ناشنوا

ی دستگاه LTCCS برای برقرای ارتباط با افراد ناشنوا
نوشته شده توسط آزاده مختاری

همواره یکی از مشکلاتی که در رابطه با ناشنوایان وجود دارد نحوه برقراری ارتباط با افراد مختلف و افراد شنوا است. ممکن است بسیاری از افراد نتوانند با افراد ناشنوا صحبت کنند و همواره برقرای ارتباط با این افراد یکی از مشکلات باشد. بنابراین با توجه به این‌که سیستم‌های بسیاری در سال‌های اخیر در این زمینه توسعه یافته‌اند و در تبدیل گفتار به متن و همچنین نمایشگرهای واقعیت مجازی فعالیت دارند ولی بازهم کامل نیستند. و هر کدام به تنهایی نمی‌توانند در این زمینه به رفع مشکل کمک کنند.

امروز در دیجی اسپارک به معرفی دستگاه LTCCS برای برقرای ارتباط با افراد ناشنوا می‌پردازیم.

برای کمک به برقرای ارتباط افراد ناشنوایان گروهی از نوجوانان شهر نیویورک با سرپرستی دنیل فرانتز با استفاده از دو تکنولوژی تبدیل متن به گفتار و نمایشگرهای واقعیت مجازی برای تشکیل سیستم Live Time Closed Captioning یا به طور خلاصه LTCCS اقدام کرده‌اند. این دستگاه با ترکیب دو فناوری مطرح شده تولید شده است.

اگر نگاهی به اجزای تشکیل دهنده این سیستم داشته باشیم می‌توان این سیستم را متشکل از سه جز دانست که عبارتند از: یک میکروفون کوچک که به لباس کاربر متصل می‌شود و یک میکروکامپیوتر کوچک در اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند با توان Raspberry Pi/Adafruit که در جیب نگهداری می‌شود و یک نمایشگر گوگل.

این میکروفون به گونه‌ای تنظیم شده است که صدای انسان‌ها را حتی در محیط‌های با سروصدای اطراف دریافت می‌کند و به پخش آن می‌پردازد. این صدا توسط کامپیوتر پردازش شده و توسط آن به متن تبدیل می‌شود و به صورت بی‌سیم این اطلاعات به نمایشگر ارسال خواهند شد. با توجه این‌که کاربر باید متن را به گفتار تبدیل کند بنابراین این امر مستلزم زمان است و در طی آزمایش این سیستم تاخیری در این مدت نیز گزارش شده است.

این سیستم هنوز به تولید انبوه نرسیده است و در حال حاضر محققان در حال ساخت یک نمونه کاربردی آن هستند تا بتوانند آن را پس از بررسی‌های اوله به تولید انبوه برسانند. و قیمت پیشنهادی برای این محصول در آمریکا ۶۵۰ دلار گزارش شده است.

 

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه