ماژول دوربین

دوربین L16 point-and-shoot با ۱۶ دوربین

L16-FRONT-Digispark
نوشته شده توسط آزاده مختاری

یکی از موارد نادری که در گذشته آرزوی بسیاری از افراد بود داشتن دوربین کوچک و راحت برای ثبت خاطرات بود. با وجود گوشی‌های هوشمند استفاده از این دوربین‌ها به ندرت توسعه پیدا کرد تا اینکه گوشی‌های هوشمندی پا به عرصه گذاشتند که دارای دوربین جلو نیز بودند. امروز در دیجی اسپارک به معرفی دوربین L16 point-and-shoot با ۱۶ عدد دوربین می‌پردازیم.

سنسور های ۱۶ دوربین به سه گروه تقسیم شده اند، هر گروه دارای یک لنز با فاصله کانونی متفاوت می باشد. در مجموع ۵ دوربین با فاصله کانونی لنز های ۳۵ میلی متری، ۵ دوربین با مدل های ۷۰ میلی متری و در آخر شش دوربین با مدل های ۱۵۰ میلی متری می‌باشد. هریک از این دوربین‌ها دارای طول کانونی و زاویه دید متفاوتی می‌باشند و به دوربین L16 این امکان را می دهد که بین ۳۵ تا ۱۵۰ میلی متر زوم کند. وبا استفاده از این ویژگی تغییر فوکوس عکس پس از گرفتن عکس امکان پذیر است. از ویژگی‌های  جالب این دوربین استفاده از تکنیک تصویربرداری پیشرفته است که هریک از عکس‌های باکیفیت را ترکیب می‌کند و یک عکس ۵۲ مگاپیکسلی ایجاد می کند.

همچنین این دوربین کمک می کند تا نویز در تصاویر کاهش یافته و تصاویر گرفته شده در نور کم نیز از کیفیت بالاتری برخوردار باشند.

در طراحی این دوربین به قابل حمل بودن آن توجه شده است و ابعاد کوچک این دوربین باعث می‌شود که به راحتی در آن را در جیب قرار دهید و با خود حمل کنید. و دارای یک فیزیکی برای شاتر است و تمام فعالیت های دوربین توسط یک صفحه نمایش ۵ اینچی کنترل می‌شود. این ویژگی‌ها سبب شده است که این دوربین به یک گوشی هوشمند شبیه گردد.

این دوربین هیچ وقت نمی‌تواند جایگزین دوربین‌های حرفه‌ای شود و هدف از ساخت آن ارائه یک دوربین با کیفیت بالا و عکاسی خوب برای افرادی که به عکاسی علاقه دارند و قابلیت حمل بودن دوربین را یکی از معیارهای اصلی خود برای انتخاب دوربین می‌دانند.

با توجه به اخبار منتشر شده این دوربین Light L16 در تابستان ۲۰۱۶ وارد بازار می ‌شود و با قیمت ۱۲۹۹دلار فروخته خواهد شد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه