تکنولوژی رباتیک

رانندگی ایمن با ماشین گوگل

رانندگی ایمن با ماشین گوگل - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

ماشین گوگل

امروزه رانندگی ایمن و دقیق یکی از دغدغه های بشر است زیرا که با مشغله های فکری که روز به روز ، رو به افزایش هستند ، بشر تمرکزش در هنگام امور مهم روزانه از جمله رانندگی بسیار کمتر از قبل شده و در نهایت منجر به حادثه های دلخراش خواهد شد.

ماشین گوگل چیست؟

ماشین گوگل در اصل همانند سایر ماشین ها دارای بدنه،سیستم حرکت و سایر امکانات یک ماشین عادی می باشد.تفاوت آن در نوع کنترل آن است.کنترل آن توسط انسان نبوده و تنها توسط برنامه ها ودستوراتی که از قبل برنامه ریزی شده اند ، کنترل می شود.برای استفاده از این امکان نیاز به یکسری وسایل مانند دوربین و سنسورهای مخصوص برای ردیابی مسیرو رعایت علایم راهنمایی و رانندگی می باشد.سوخت این ماشین الکترونیکی بوده و از نظر سوختی جز ماشین های سبز محسوب می شود.

رانندگی ایمن با ماشین گوگل  - دیجی اسپارک

ماشین گوگل چگونه کار می کند؟

همان سان که قبلا نیز اشاره شد ، این ماشین دارای تعدادی سنسور و دوربین می باشد که توسط برنامه ها و دستوراتی که از قبل تعریف شده اند در سیستم کامپیوتر ماشین قرار داده شده است.این سنسور ها و دوربین ها بر روی طاق این ماشین تعبیه شده اند که می توانند به کلیه ی اجسام موجود در محیط اشراف داشته باشند.این ماشین از طریق ردیابی که در خود دارد از طریق تلفن های هوشمند قابلیت ردیابی و کنترل می باشد.

در حال حاضر این ماشین مراحل اولیه ی خود را طی می کند و هنوز به طور رسمی وارد بازار تجاری نشده است و در حال گذراندن آزمایش های اولیه می باشد.طبق گفته های قرار است تا سال ۲۰۲۰ این ماشین در سراسر جهان در دسترس عموم قرار گیرد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه