تکنولوژی

سرویسی که گوگل معرفی می‌کند، اینترنت اشیا یا اشیا در اینترنت؟

Google-IO-17-Digispark
نوشته شده توسط میلاد زندی

گوگل در جریان کنفرانس I/O 17 که کنفرانس سالانه مخصوص توسعه دهندگان می‌باشد، از ابزارها، سرویس‌ها و نرم افزار بسیاری چون Google Lens ، Google Assistant و Android GO و غیره رو نمایی کرد. این سرویس‌ها که عموما در جهت افزایش بهره‌وری از هوش مصنوعی در عصری که ساندار پیچای آن را AI Era (عصر هوش مصنوعی) خواند؛ معرفی شدند، امکانات خارق‌العاده‌ای را به سرویس‌ها و دستگاه‌های ارائه شده توسط گوگل افزودند. یکی از این سرویس‌ها که به زعم بنده یکی از بحث برانگیزترین‌ها بود، سرویسی با نام VPS که مخفف عبارت Visualization Positioning Service است که در حال حاضر بر روی هدست های واقعیت مجازی گوگل راه اندازی شده است. این سرویس به کاربر در جهت یافتن انواع اجناس، موقعیت‌های جغرافیایی، سرویس‌های قابل استفاده کمک می‌کند. تصور کنید که شما نیاز داشته باشید تا از یک فروشگاه، یک برند به خصوص از محصولی را که قصد استفاده از آن دارید، خریداری کنید؛ خب چه می‌شود؟ گوگل با استفاده از Daydream شما را دقیقا به قفسه‌ای که محصول مورد نظراتان در آن قرار دارد هدایت می‌کند.

 

Daydream گوگل چطور به شما کمک می‌کند؟

وقتی که شما از گجت خاص گوگل برای یافتن محصولات مورد نظرتان استفاده می‌کنید، گوگل با فناوری به خصوصی که ترکیبی از هوش مصنوعی (یادگیری ماشین) و داده‌های محصل جمع آوری شده توسط کاربران است، سعی می‌کند تا نزدیک‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات را به شما بدهد؛ این اطلاعات فقط در مورد یک محصول در یک فروشگاه یا یک موقعیت جغرافیایی خلاصه نمی‌شوند!! Google Maps به عنوان رایج‌ترین سرویس تعامل کاربران با نقشه‌های جغرافیایی و موقعیت‌های به خصوص، اطلاعات عظیمی را از سراسر جهان برای سرویس دهی به شما در اختیار دارد، این اطلاعات می‌تواند شامل برگزاری کنسرت‌ها، برنامه‌های برون شهری، جشن‌ها و مراسمات باشند که به صورت لحظه‌ای و نقطه‌ای توسط کاربران به گوگل ارسال می‌شوند.

 

خب! با این حجم عظیم از اطلاعات گوگل چه خواهد کرد؟ اطلاعات این شرکت را در افزودن سرویس‌های متنوع و مبتنی بر نقشه‌های جغرافیایی حمایت خواهد کرد، به شکلی که بتوان با اعتماد به اطلاعات وارد شده توسط کاربران؛ آدرس، شماره تماس، وب سایت و حتی میزان محبوبیت یک فروشگاه و یا سالن آرایش را برای استفاده همگانی، به صورت لحظه‌ای و بدون نیاز به جستجو در اختیار عموم مردم جهان قرار داد.

گوگل ادعا می‌کند که نسل آینده‌ی گجت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باید تاکید بیشتری بر موقعیت مکانی کاربران و سرویس‌هایی با این محوریت داشته باشد؛ تصور کنید تمام این خدمات بجای اینکه تنها بر روی گجت‌های پوشیدنی قرار داده شوند، همینجا در تلفن همراهتان کنار شما باشند!

درباره نویسنده

میلاد زندی

تحصیلات دانشگاهی من در حوزه معماری داخلی و تا مقطع کارشناسی خلاصه میشود.
اما به عنوان یک فرد علاقه مند به توسعه و تولید نرم افزار و کسی که از کودکی علاقه ی شدیدی به تعامل با کامپیوتر داشت، اکنون مشغول به برنامه نویسی برای پلتفرم یکپارچه ویندوز و اندروید میباشم؛ این راه رفته را با سختی بسیار و با تکیه بر عزم و اراده ام تغییر دادم و همچنان پیش خواهم رفت.
رویای من، در دست گرفتن فرمان مایکروسافت است.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه