تکنولوژی

سقف ModRoof ارزان تر از سقف های بتنی و آهنی

سقف ModRoof ارزان تر از سقف های بتنی و آهنی
نوشته شده توسط آزاده مختاری

استفاده ار بتن و آهن در ساخت خانه و ساختمان سازی کاربرد گسترده ای دارد و با توجه به نوع مصالح به کار رفته در آن از استقامت و مقاومت بالایی برخوردار هستند و می توانند در برابر هرگونه باران وسیل و… مقاوم باشند ولی با توجه به اینکه بسیاری از کشورها توسعه نیافته از مشکل فقر و کمبود درآمد رنج می برند بنابراین ساخت خانه هایی با تکنولوژی بتن و آهن برایشان مقدور نیست و بنابراین در هند برای حل مشکل استفاده از موادی به نام ModRoof  برای این کار انتخاب شده است.

در ادامه با سقف ModRoof ارزان تر از سقف های بتنی واهنی با دیجی اسپارک همراه باشید.

ModRoof تکنولوژی جدید تولید سقف است که به صورت ورق های فشرده شده تولید شده است. همچنین این مواد ازبازیافت های ضایعات کشاورزی تولید شده است و به صورت کارتون با پوسته قهوه ای تولید شده اند.

مراحل تولید ModRoofاست که عبارتند از: خرد کردن مواد اولیه سپس آن ها را باهم مخلوط می کنند ودر مرحله سوم مواد مخلوط شده را فشرده سازی می کنند و مرحله آخر آن ها را به حالت ضدآب در می آورند

سقف ModRoof ارزان تر از سقف های بتنی و آهنی

سقف ModRoof ارزان تر از سقف های بتنی و آهنی| دیجی اسپارک۱۸

این سقف ها در برابر آب و آتش سوزی مقاوم هستند و هنگام باران و تگرگ به تولید سروصداهای اضافی منجر نمی شود. همچنین پس از اندازه گیری دمای خانه در یک روز گرم تابستانی بوسیله سقف های معمولی مقدار۴۲ درجه سانتی گراد را نشان می داد در حالی که بوسیله سقف های ModRoof این دما ۳۶ درجه سانتی گراد اندازه گیری شد.

  با توجه به ویژگی های مطرح شده این سقف مشتریان زیادی خواهد داشت بالخصوص برای افراد کم درآمد می تواند گزینه خوبی باشد.

قیمت دقیق این سقف ها هنوز مشخص نشده است ولی تولید کنندگان معتقدند قیمت این سقف ها ۴ تا ۷ برابر ارزان تر از سقف های بتنی است و استحکام آن در برابر سقف های بتنی ۲۰ برابر می باشد و نگهداری واستفاده از آن نیز بسیار راحت می باشد.

تولید کنندگان با گسترش این سقف ها در آینده می توانند سقف هایی مجهز به چراغ LED و قابلیت استفاده از نور خورشید تولید کنند وکسب وکار را در هند رونق بخشند.ش

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۲ دیدگاه