تکنولوژی

صفحه کلید حرفه ای ها

صفحه کلید حرفه ای ها- دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

آرایش کارکتر ها  در یک صفحه کلید QWERTY اولین بار در سال ۱۸۶۸توسط کریستوفر شولز Christopher Sholes انجام شد .او مخترع ماشین تحریر نیز می باشد . صفحه کلید شولز در مدل عجیب و غریب بجای دکمه های بسیار زیاد و متراکم ماشین تحریر سازماندهی شده است. به غیر از اضافه کردن یک تابع و فلش چند کلید، صفحه کلید نزدیک به ۱۵۰ سال نسبتا بدون تغییر باقی مانده است .

امروزه بعضی از افراد برای کار خود در روز بیش از هشت ساعت از تایپ با صفحه کلید استفاده می کنند که این کاربر روی مچ دست فشار بسیاری وارد می کند. آیا تا به حال به بهبود استاندارد صفحه کلید فکر کرده اید ؟

 Jesse Vincent   و   Kaia Dekke یک صفحه کلید پروانه ای شکل که تاکید بیشتر بر روی استفاده انگشت شصت دارد طراحی کرده اند که موقیت طبیعی تری برای دست و مچ ایجاد می کند و برای کسانی است که دچار ورم مفاصل و درد در ناحیه مچ دست هستند راه نجات دهنده ای می باشد. مطمینا بسیاری از صفحه کلید ارگونمیک در بازار وجود دارد اما این مورد بخصوص برای تایپیست حرفه ای می باشد.

وینسنت در مورد صفحه کلید خود چنین می گوید :” صفحه کلیدهای سنتی برای ماشین تحریرطراحی شده است نه دست !! دکمه های صفحه کلید توجهی به زاویه مچ دست و یا طول انگشت ندارد و کلید شیفت درمحدوده ضعیف ترین انگشت قرارداده شده است .در این صفحه کلید، کلیدهای control, alt, delete, shift در زیر کف دست تایپیست قراردارند و براحتی در دسترس شصت می باشند “.

برای ازبین بردن موس و استفاده نکردن از آن هم راهی را آزمایش کرده اند و از کلیدهای W, A, S و Dرا برای  تغیرات مکان نما استفاده می کنند.

این صفحه کلید را می توان در طرح بندی سفارشی کلید ها و یا ماکروها بر اساس برنامه مورد استفاده کاربر صفحه کلید تغییر داد و تایپسیت ها می توانند کلیدهای متوالی و حرکات ماوس را تنها با فشار دادن کلید های صفحه کلید با یک برنامه ساده اختصاصی برروی کامپیوتر که سازگار با OS X, iOS, Linux, Windows  ویا سیستم عامل های اندروید می باشد براحتی انجام دهند .

 کلیدهای این صفحه کلید در دو بلوک  CNC چوب افرا قراردارد و در زیر کلیدها از LED های رنگارنگ استفاده شده است . این صفحه کلید با USB  به کامپیوتر وصل می شود و بر خلاف بقیه صفحه کلیدهای USB می توان شش دکمه را همزمان باهم در یک بار ، فشار دهید.استفاده از از چوب افرا علاوه بر اینکه بسیار آن را زیبا کرده حتی بخاطر ویژگی های چوب افرا بسیار مقاوم است و وینسنت ادعا می کند این صفحه کلید اولین لوازم جانبی کامپیوتر است که شما می توانید آن را در خانواده به ارث بگذارید .

اگر دوستدارید این صفحه کلید را داشته باشید تا پایان ۲۰۱۶ کمی صبوری کنید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه