تکنولوژی

عرضه ی مرسدس جدید C-Class

عرضه ی مرسدس جدید C-Class
نوشته شده توسط آزاده مختاری

مرسدس پرده از کوپه‌ی زیبا و جدید C-Class خود برداشته است. به لطف سیستم‌های دستیار رانندگی و موتورهای مقرون به صرفه، عرضه ی مرسدس جدید C-Class می‌تواند این خودرو را به نبرد خودروهای قدرتمند بفرستد.

درحالی که جدیدترین خودروی C-Class Coupe مرسدس بیشتر نشانه‌های خود را از سدان این کمپانی به ارث برده، اما مشخصات منحصربفرد و خاص خود مانند بخش عقب منحصربفرد را نیز دارا می‌باشد. این کوپه‌ی جدیدتر دارای طول بیشتر نسبت به مدل قبل نیز می‌باشد و به طور دقیق با ۶۰ میلی‌متر اضافی همراه شده است و ۱۵ میلی‌متر نیز پایین‌ تر از سدان قرار دارد.

درست مانند فعالیت‌های آئودی در A4، مرسدس نیز سعی کرده است C-Class Coupe را با ویژگی‌های نیمه خودکار همراه سازد. این خودرو مجهز به سیستم کنترل کروز Distronic Plus، جدیدترین تلاش مرسدس برای تنظیم سرعت بر اساس خودروی جلویی میان ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر/ساعت است و همچنین می‌توانند خط خود را در پشت خودروی دیگر بدون نیاز به راهنمایی و هدایت حفظ کند.

C-Class Coupe همچنین سازگار با سیستم ترمز اتوماتیک پیشرفته‌ای است که می‌تواند ترافیک کنار خود را شناسایی کند و فشار ترمز بیشتری را در صورت نیاز اعمال کند تا از برخورد جلوگیری شود. این سیستم می‌تواند از تصادفات تا سرعت ۵۰ کیلومتر/ساعت جلوگیری نماید، و در سرعت‌های بیشتر از ۷۲ کیلومتر/ساعت فعال می‌شود تا آثار ضربه‌ها و برخوردهای احتمالی کم شود.

خودکارسازی در بخش کنترل جوی خودرو نیز دیده می‌شود که از GPS برای شناسایی تونل‌ها و تغییرات در تنظیمات جهت جلوگیری از ورود دود به کابین استفاده می‌شود.

اگر سبک و ظاهر جذاب و سیستم‌های دستیار رانندگی نتوانند افراد را به خود جلب کنند، مرسدس امیدوار است رده‌ی موتورهای این خودرو جذاب باشد. در مدل بنزینی، این خودرو مجهز به موتور ۱٫۶ لیتر ۱۱۵ کیلووات (۱۵۶ اسب‌بخار) C180 است که می‌تواند به موتور ۲٫۰ لیتری قدرتمندتر ۱۸۰ کیلووات (۲۴۵ اسب‌بخار) ارتقا یابد. همچنین دو موتور دیزلی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که قادر است به تولید توان ۱۲۵ کیلووات (۱۷۰ اسب‌بخار) و ۱۵۰ کیلووات (۲۰۴ اسب‌بخار) هستند.

مرسدس هنوز جزئیات قیمت این خودرو را اعلام نکرده، اما زمان عرضه‌ی آن دسامبر اعلام شده است.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه