سخت افزار سرگرمی

عینکی که نرم افزار تشخیص چهره را گمراه می کند

نوشته شده توسط آزاده مختاری

اگر به دنیای نرم‌افزارها نگاه کنیم نرم افزارهای تشخیص چهره زیادی را می‌بینیم که به روش‌های مختلف قادر به تشخیص چهره می‌باشند. ولی بعضی افراد دوست ندارند شناخته شوند و می‌خواهند مخفی باشند بنابراین یک شرکت ژاپنی برای این امر اقدام نموده است.

در ادامه با دیجی اسپارک با معرفی عینکی که نرم افزار تشخیص چهره را گمراه می‌کند همراه باشید.

مرکز ملی انفورماتیک ژاپن برای توسعه نوعی عینک حریم خصوصی اقدام کرده است که چهره افراد را برای سیستم‌های مختلف غیرقابل شناسایی می‌کند.

این نوع عینک چیز جدیدی نیست و یک نسخه دیگر از آن هم ساخته شده است ولی این بار تولید کنندگان با افزودن قابلیت‌های خاص به این عینک توانسته‌اند برای افرادی که تمایل به تشخیص چهره ندارند طراحی کنند.

این عینک دارای فریم تیتانیومی است و در مقایسه با نسخه اولیه ظاهری معمولی‌تر و ظریف‌تری دارد و بیشتر شبیه به عینک‌های ورزشی به نظر می آید.

اما از زمان ارائه آن عینک تا به امروز، شرکت سازنده (NII) تغییرات زیادی در تکنولوژی نمونه اولیه داشته است واین تغییرات را در آن اعمال نموده است. نسل دوم این عینک‌ها از نوعی ماده جدید و نامشخص و همچنین سطحی نقاشی شده برای جذب نور و بازتاب آن بهره می‌گیرد.

براساس گزارش وال استریت ژورنال این تکنولوژی توانست در ۹۰ درصد از تست‌های انجام شده، دوربین دستگاه‌های موبایل مجهز به نرم‌افزار تشخیص چهره را فریب دهد.

این عینک‌ها در اوسط سال آینده وارد بازار خواهند شد و قیمتی در حدود ۲۴۰ دلار خواهند داشت.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۲ دیدگاه