تکنولوژی

فایرفاکس به پیام رسان داخلی مجهز شد

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

موزیلا نسخه ۴۱ از فایرفاکس را برای کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند عرضه کرد و بیان داشت که در حال حاضر موزیلا اولین مرورگری است که از پیام رسان داخلی پشتیبانی میکند. این ویژگی فقط در نسخه دسکتاپ فایرفاکس عمل میکند. این پیام رسان به شما اجازه ارسال پیام‌های شخصی را به صورت مستقیم از hello video call فراهم میکند که برای ویندوز و مک و لینوکس هیچ تفاوتی در عمل‌کرد آن وجود ندارد چرا که hello یک سرویس قدرت گرفته از webRTC است. شما میتوانید با کاربران کروم و اپرا نیز چت کنید؛ البته به محض پشتیبانی از این سرویس در آن‌ها .

کاربران hello نیز میتوانند مشاهده کنند که با چه شخصی حرف میزنند. البته با تشکر از قابلیت جدید که در نسخه وب آن برای گذاشتن عکس برای پروفایل گذاشته شده است. برای نسخه اندروید نیز کاربران میتوانند از چندین سرویس دهنده همانند گوگل و بینگ به صورت همزمان از پنل جست و جو استفاده کنند. و همچنین برای بستن تب ها نیز انگشت خود را بر روی صفحه بکشند.

firefox

همچنین جست‌و‌جو و یافتن علاکت گذاری ها و bookmark ها نیز بهبود یافته است و شما میتوانید از ادغام آن‌ها جلوگیری کنید. فایرفاکس برای اندروید نیز حالا به خوبی از پخش فایل‌های صوتی mp3 پشتیبانی میکند. و نسخه های تلفن و سکتاپ آن هردو دارای باگ های کوچکی بودند که رفع شدند و پایداری و سرعت فایرفاکس بیشتر شده است.

این ورژن از هم‌اکنون قابل دسترسی است و با توجه به تنظیمات مرورگر شما به صورت خودکار دریافت و یا به شما هشدار داده میشود.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه