تکنولوژی رباتیک

قوانین پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین

قوانین پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

بعد از ۵ سال FAA اجازه‌ی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای مقاصد اقتصادی صادر کرد. اداره هوانوردی فدرال (به انگلیسی: The Federal Aviation Administration) به اختصار FAA دایره‌ای از واحد ترابری و حمل و نقل ایالات متحده آمریکا می‌باشد که اختیار کنترل و سرپرستی همه امور هوانوردی غیر نظامی در آمریکا را به عهده دارد. اداره هوانوردی فدرال اجازه نامه‌های ملی پرواز را صادر می‌کند. در ادامه با دیجی اسپارک همراه باشید.

این تصمیم گیری شامل هواپیماهای بدون سرنشین غیر تفریحی است. تصمیمی که بحث در مورد آن و ارایه نتایج آن با مشکلات زیادی همراه بوده است. تا کنون صنایع زیادی این طرح را با استقبال پذیرفته‌اند و خود را برای اجرایی کردن آن آماده می‌کنند. FAA در استفاده از فناوری‌های جدید همیشه محتاط بوده است. ولی برای رشد اقتصادی و افزایش ایمنی نباید از نوآوری چشم پوشی کرد. یکی از مهمترین دلایلی که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را لازم می‌کند، سلامت جان انسان‌هاست. خطری که همیشه در هواپیماهای فعلی رخ می‌دهد مرگ انسان‌ها به فجیع ترین شکل ممکن بود که با استفاده از این هواپیمای جدید این قبیل خطرات دیگر وجود نخواهند داشت. این پروژه فعلا برای مقاصد اقتصادی استفاده خواهد شد.

انجمن خودروهای بدون سرنشین امریکا با ایجاد پروژه‌های خود تا کنون برای ۷۰۰۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است و رشدی بالغ بر ۱۳ میلیار دلار داشته است. این جنبه‌ای دیگر از مزایای وسایل بدون سرنشین است. پیش از این هواپیماهای بدون سرنشین با دوربین‌های خود فقط نقش یک تصویربردار را داشتند ولی اکنون با مجوز FAA آن‌ها می‌توانند تجارت را با هیجان تلفیق کنند! این تلفیق برای مردم هم جذاب خواهد بود.

در اینجا به چند قانون FAA برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین تجاری می‌پردازیم:

وزن هواپیما نباید بیشتر از ۲۵ کیلوگرم باشد.

ارتفاع مجاز پرواز حداکثر ۱۵۰ متر باشد.

حداکثر سرعت مجاز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

اپراتور هواپیما باید گواهینامه کنترل هواپیماهای کوچک داشته باشد.

حداقل سن اپراتور هواپیما ۱۷ سال است.

پرواز فقط در ساعات روز امکان پذیر است.

هواپیما باید فقط در لاین مخصوص خود حرکت کند.

هواپیماهای بدون سرنسین کاربردهای دیگری هم می‌توانند داشته باشند. مثل کمک به کشاورزان در امر سم پاشی یا نظارت بر زمین. FAA در آینده برای این امور هم قوانین جدیدی تصویب می‌کند. آمازون بزرگترین شرکتی است که طرح هواپیماهای بدون سرنشین را مناسب کارش دانسته است. درحال حاضر شرکت آمازون خود را برای این پروژه آماده می‌کند تا ارسال محصولاتش را با کمک هواپیماهای کنترلی انجام دهد.

FAA برای بهبود طرح هواپیماهای بدون سرنشین، به مدت ۶۰ روز از مردم خواسته تا نظراتشان را در مورد طرح اعلام کنند. این نظرخواهی برای جذب ایده‌های جدید و رفع مشکلات احتمالی طرح خواهد بود. FAA همچنین قصد دارد تا با برگزاری جلساتی عمومی از نزدیک با مردم در مورد طرح‌های فعلی و آینده مذاکره کند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه