امنیت اپلیکیشن

پروژه تور ؛ مسنجر خود را عرضه کرد

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

تور نسخه بتا از پیام رسان خود را عرضه کرد. این برنامه یک برنامه ی کراس پلتفرم برای پیام رسانی که به شما امکان میدهد تا به سرویس هایی مانند یاهو مسنجر و IRC و گوگل تاک و چت فیسبوک و بسیاری دیگر متصل شوید و تمامی آن‌ها توسط شبکه قدرتمند تور انجام میگیرد که امنیتی بسیار کامل و عالی را به شما عرضه خواهد کرد. ساخت یک اپلیکیشن توسط تور برای آن‌هایی که تا الان از تور برای امن کردن ارتباطات خود استفاده میکردند نیز بسیار مهم و با اهمیت است و همانطور که در فایرفاکس خود این کار را انجام میدهند مطمئناً از این پس نیز با استفاده از برنامه مسنجر تور ارتباطات و پیام رسانی های خود را نیز امن تر میکنند.

در ساخت این پیام رسان از حالت off the record استفاده شده است و میتوان مطمئن بود که پیام‌های شما در مکان امنی نگهداری می‌شوند.

tor-messenger

با این حال این مسنجر هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و در نسخه بتا به سر میبرد. ممکن است در حین استفاده از آن به مشکلات و باگ هایی برخورد کنید پس اگر از تست برنامه‌های پر باگ خوشتان نمی‌آید بهتر است کمی صبر کنید تا نسخه های پایدار این برنامه ارائه شوند. اگر از این برنامه خوشتان آمده است میتوانید هم‌اکنون آن را دانلود و نصب کنید. هم‌اکنون این برنامه برای پلتفرم های ویندوز و لینوکس و مک ارائه شده است و میتوانید آن را از لینک های زیر تست کنید.

سامانه‌ای است که برای ناشناسی (ناشناس ماندن) کاربران در محیط اینترنت به کار می‌رود و از نرم‌افزار کارخواه و شبکه‌ای از سرویس دهنده ها (سرورها) تشکیل شده و می‌تواند داده‌هایی از کاربران را مانند جایگاه و نشانی پروتکل اینترنت پنهان کند. بهره گیری از این سامانه ردگیری و شنود داده‌های کاربر را به دست دیگران بسیار سخت می‌کند. این ردگیری و شنود می‌تواند در مورد بسیاری از فعالیت‌های کاربر مثل وبگاه‌هایی که بازدید کرده،پرونده‌هایی که بارگیری و بارگذاری کرده، پیامهایی که از طریق نرم‌افزارهای پیام‌رسان ارسال یا دریافت کرده و هر گونه ارتباطاتی که در محیط اینترنت برقرار کرده، صورت پذیرد لذا می‌توان گفت که این سیستم برای محافظت از آزادی کاربران و حفظ حریم خصوصیآنها در محیط اینترنت طراحی شده‌است. این نرم‌افزار، یک نرم‌افزار آزاد است و استفاده از شبکهٔ آن نیز رایگان است.

Torproject

سیستم تور پیاده‌سازی‌ای از مسیریابی پیازی است که در آن پیام‌ها رمزگذاری می‌شوند و از داخل شبکه‌ای از سیستمها که به وسیلهٔ کاربران داوطلب در اقصی نقاط جهان راه‌اندازی شده‌است، عبور داده می‌شوند. در این شبکه، هر دستگاه یک لایهٔ رمز را برای خواندن دستورها مسیریابی رمزگشایی می‌کند و پیام را به دستگاه بعدی می‌فرستد که آن هم به نوبهٔ خود همین کار را تکرار می‌کند. این روش باعث می‌شود که هیچ یک از سیستمهای داخل این شبکه از محتوای پیامها اطلاع نداشته باشند. در ضمن هیچ یک از سیستمهای این شبکه به طور همزمان به نشانی پروتکل اینترنت فرستنده و نشانی پروتکل اینترنت گیرنده دسترسی ندارند. یعنی هر یک از دستگاههای داخل این شبکه که ترافیک اینترنتی از آن عبور می‌کند، فقط نشانی پروتکل اینترنت دستگاه قبلی را می‌داند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه