تکنولوژی سخت افزار

پورت توپی USB 3.0 جایگزینی طلایی برای تک پورت ها

پورت توپی USB 3.0 جایگزینی طلایی برای تک پورت ها
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

فرض کنید در یک محل شلوغ مشغول به کار هستید و در همین لحظه گجت شما نیاز به شارژ پیدا می کند. در این لحظه با کمبود پورت برای شارژ چه می کنید؟؟

با شاه کلید پورت ها یعنی ” پورت توپی USB 3.0″ آشنا شوید. شما در یک جلسه یا کنفرانس با تعداد زیادی شرکت کننده حضور دارید و با خیال راحت تب لت یا لپ تاپ خود را به شارژر متصل می کنید.

در گذشته تک پورت ها باعث می شدند وقت زیادی صرف شود تا افراد یک به یک به شارژر دسترسی پیدا کنند که این امر باعث خستگی ، هدر رفتن وقت حتی نزاع و دعوا بر سر نوبت استفاده از پورت می شد. اما از پورت توپی همه همزمان می توانند استفاده کنند.

ساختار پورت های توپی به شکل دایره ای و هشت ضلعی است که باعث می شود تعداد بیشتری فیش به آنها متصل شود و همه با هم از کار لذت ببرند. اینگونه پورت ها به دلیل ساختار منحصر به فرد خود قادر هستند ، همزمان جوابگوی چندین سیستم باشند بدون اینکه برای آنها یا سیستم ها مشکلی ایجاد شود.

معمولا در کارهای گروهی (تیم ورک ها) افراد گروه کنار هم کار می کنند و ممکن است در حین کار نیاز داشته باشند تا از هارد و فلش برای انتقال اطلاعات بر روی سیستم خود استفاده کنند. با پورت توپی USB 3.0 به راحتی این امکان ایجاد می شود و وجود چنین قابلیتی باعث موفقیت هر چه بیشتر ، در کارهای گروهی و تیمی می شود.

پورت USB 3.0 به دلیل ظاهر ساده ، سبکی و جمع و جور بودن ، بسیار کاربر پسند و پرطرفدار است و پیش بینی می شود تا چند سال آینده جز جدایی ناپذیر جلسات ، کنفرانس ها ، کلاس های درس و حتی منزل باشد و کم کم باید با تک پورت ها خداحافظی کنیم.

طرفداران آی فون، اپل، آندروید و سایر دیوایس های (دستگاه) دوست داشتنی ، بدانند که از این پس با پورت USB 3.0 می توانند همزمان از سیستم های خود استفاده کنند و به دلیل کمبود پورت مجبور به انتخاب از بین گجت هایشان نیستند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه