تکنولوژی

چرا نباید در برابر سختی ها تسلیم شد؟

نوشته شده توسط آزاده مختاری

آلبرت انیشتین، وینسنت ون گوگ، توماس ادیسون و بسیاری از بزرگان عاوم مختلف، یک ویژگی مشترک داشتند. همه آنها پیش از رسیدن به موفقیت شکست های سختی را تجربه کردند.

ادیسون در مورد شکست هایش اینطور می گفت: من شکست نخورده ام، بلکه ده ها هزار راه را یافتم که به نتیجه نمی رسند. ناامید نمی شوم چراکه هر تلاش ناموفقی می تواند گامی به سمت جلو باشد.

اولین کتاب سوس گایزل مشهور به دکتر سوس داستان نویس مطرح آمریکایی بیش از ۲۷ مرتبه از سوی ناشران رد شد اما او هیچ گاه امید خود را از دست نداد و تسلیم نشد.

انیشتین تا پیش از چهار سالگی اش قدرت تکلم نداشت و تا هفت سالگی خواندن نمی دانست اما موفق شد جایزه نوبل را دریافت کند و به چهره ماندگار فیزیک مدرن بدل گردد.

ون گوگ در تمام طول حیاتش تنها یکی از آثار هنری اش را به فروش رساند و همان را هم یکی از دوستانش خریداری کرد. اما علیرغم این ناکامی، او نقاشی را ادامه داد و بیش از ۸۰۰ اثر هنری را از خود به یادگار گذاشت. امروز گران ترین اثر نقاشی این هنرمند قیمتی در حدود ۱۴۲٫۷ میلیون دلار دارد.

J. K. Rowling رمان نویس مشهور بریتانیایی تا پیش از نوشتن سری داستان های پر طرفدار هری پاتر بارها و بارها به ناشران مختلف مراجعه کرد اما هیچ کدام موافقت خود برای نشر آثاراو اعلام نکردند.

والت دیزنی موسس دیزنی لند نیز آنطور که در شایعات آمده ۳۰۲ مرتبه برای دریافت بودجه و جذب سرمایه گذار برای راه اندازی این پارک تلاش کرد اما به جایی نرسید.

پس قبل از تسلیم شدن بهتر است که دوباره در مورد همه جوانب یک موضوع فکر کنید و نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

۱-به حرفه وفعالیت فعلی خود فکر کنید.

 به یاد آورید که چرا این حرفه را شروع کردید؟ هدف از شروع این حرفه چه بوده است؟ با شروع این حرفه قصد داشتید به چه مکانی برسد و آینده مورد نظر شما چیست؟

۲-از انجام کارهای آسان دوری کنید و سختی ها را بپذیرید.

هر چیز بزرگی ارزش سختی دارد و سختی ها لذت رسیدن به آسانی است. و در ضرب المثل های معروف هم داریم تا رنج نبری گنج نبری پس باید قاطعانه تلاش کنیم و در راه رسیدن به هدف مبارزی قوی باشیم. همچنین به یاد داشته باشیم که سختی های زیاد ارزش بعدی دارند.

۳- هیچ چیز غیر ممکن در راه رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

بعضی از افراد پس از برخورد با یک مسئله بزرگ از آن ناامید می شوند وآن هدف را رها می کنند ولی انسان موفق پس از شکست هدف را رها نم کند و همچنان آن را ادامه می دهد. شکست در زندگی او معنا ندارد و برای اوغیر ممکن وجود ندارد.

۴-نگرش و ذهن خود را مثبت نگه دارید.

تلقین منفی و تفکرات منفی آثار منفی در پی دارد وفکر مثبت تغییرات سازنده در پی دارد. فکرمثبت می تواند موفقیت را به همراه داشته باشد وسبب پیشبرد اهداف و رسیدن به هدف شود.

۵-مسئولیت پذیر باشید و در برابر مشکلات تسلیم نشوید.

تمام نتایج پیش آمده به شما بستگی ندارد و کنترل تمام نتایج بر عهده شما نمی باشد. پس برای موفقیت شما تمام تلاش وپشتکار لازم را داشته باشید و آمادگی هر چیزی را داشته باشید.

۶-یادگیری را فراموش نکنید.

شما نباید نا امید شوید. باید از شکست های واتفاقات ناموفق خود درس بگیرید و آن اشتباهات زمینه ساز موفقیت های آینده باشد. تا انسن با سختی ها روبرو نشود به موفقیت بزرگ تر دست پیدا نمی کند.

۷-به شانس دوباره ایمان داشته باشید.

صرفا به این خاطر که کاری را برای نخستین بار به درستی انجام نداده اید به معنای آن نیست که برای بار دوم نیز همان اشتباهات را تکرار می کنید و به نتیجه ای مشابه می رسید.

یکی از اصلی ترین ماموریت های انسان آن است که تشخیص دهد دقیقا چه چیزی از زندگی اش می خواهد و سپس به دنبال همان هدف و خواسته برود. بنابراین پیش از آنکه همه چیز را رها کرده و تسلیم شوید به یاد بیاورید علیرغم آنکه امکان بازگشت به گذشته و تجربه یک شروع دوباره وجود ندارد همواره فرصت شروع کردن برای شما فراهم است تا بتوانید پایانی جدید را برای خود رقم بزنید.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه