سخت افزار

چیپست A9 در تست ها میدرخشد

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

بنچمارک هایی که از سری جدید چیپست های مخصوص اپل گرفته شده است نشان دهنده پیشرفت خوب این چیپ ها در نسل نهم است. با دیجی اسپارک همراه باشید تا به بررسی نتایج بنچمارک این چیپ بپردازیم . 

این چیپست دارای پردازنده مرکزی دو هسته ای با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز است. این پردازنده امتیاز تک هسته ۲۵۲۲ هردو مدل ۶ اس و ۶ اس پلاس دریافت کرده است که بالاتر از تک هسته اگزینوس ۷۴۲۰ با امتیاز ۱۳۱۶ که در گلکسی اس ۶ استفاده شده است قرار میگیرد. همچنین اسنپدزاکون ۸۰۵ نیز با امتیازی برابر با ۱۰۶۱ در نکسوس ۶ باز هم پایین‌تر از سایر رقبا است و تبلت نکسوس ۹ هم از یک پردازنده تگرا کی ۱ استفاده میکند که امتیاز ۱۹۵۳ را برای این تبلت به ثبت رسانده است. نتیجه تک هسته A9 حدوداً ۵۷ درصد بهتر از ۱۶۰۵ کسب شده در A8 است که در آیفون ۶ پلاس به کار رفته بود.

Apple-A9

امتیاز چندهسته ای این پردازنده نیز ۴۴۲۳ اعلام شده است که ۵۴ درصد بهبود نسبت به نسل هشتم را داراست. تنهای امتیزی که در این قسمت A9 را مقلوب میکند امتیاز ۴۴۰۴ است که توسط اگزینوس ۷۴۲۰ کسب شده است.

چیپست اپل با نام A9 توسط سامسونگ ساخته شده است و در آن از فناوری ۱۴نانومتری FinFET استفاده شده است. همچنین میزان رم آن برابر با ۲ گیگابایت و از نوع LPDDR4 است که این مقدار دو برابر میزان رمی است که در پردازنده های A8 استفاده میشده است.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه