تکنولوژی

گوشی لومیا با برد آردوینو + ویندوز ۱۰

گوشی لومیا با برد آردوینو + ویندوز 10 - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

مایکروسافت ویندوز ۱۰ را در حال حاضر به صورت یک پیش نمایش در دسترس قرار داده است. ویندوز ۱۰ در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است تا کاربران آن را ببینند و برای توسعه آن پیشنهادات خود را به آن اضافه کنند. خبر رسیدن ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۴ به گوش همگان رسید اما در حال حاضر مایکروسافت با این کار به دنبال دریافت بازخورد این نسخه جدید در بین مردم است.

به نقل از وبلاگ مایکروسافت:

هدف ما اینست که شما به سازندگان این فرصت را بدهید تا این نرم افزار را با نظرات شما و اینکه در آن چه چیزی خوب است و چه ایرادی در آن می بینید گسترش دهند. و بتوانند با این نسخه جدید از ویندوز نرم افزار های بازی و اپلیکیشن ها ی جدید را تولید کنند.ما با ترکیب این بازخوردها، این نرم افزار را به روزرسانی می کنیم و با اضافه کردن درایوها، ویژگی های بیشتری به آن اضافه می کنیم. کسانی که به دنبال استفاده کامل از این نرم افزار هستند تا تابستان امسال صبر کنند.

علاوه بر انتشا، مایکروسافت دو مشارکت جدید را اعلام کرد. برای پر کردن شکاف بین قابلیت های نرم افزار و سخت افزار ویندوز از آردوینو استفاده کرده است. برای بیان یک نمونه از این قابلیت با استفاده از تلفن LUMIA 530، یک shields مجازی به آردوینو این اجازه را می دهد که به سنسور های صفحه نمایش لمسی ،GPS، میکروفن،و … دسترسی داشته باشد.

برای کسانی که با shields آشنایی ندارند. می توان گفت یک افزودنی به برد است که به شما اجازه می دهد سنسورها و قابلیت های اضافی را به برد آردوینو اضافه کنید. قیمت آنها معمولا بسیار گران است. بنابراین استفاده از گزینه ای مثل تلفن همراه که میزبان سنسورها هستند یک نکته مثبت بزرگ است. علاوه براین در ویندوز۱۰ ، دستورات آردوینو را به واژه نامه ویندوز تبدیل خواهند کرد تا بتواند با سخت افزار تعامل داشته باشد و قابلیت های نرم افزار مانند تشخیص گفتار و پردازش تصویر را بالا می برد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه