تکنولوژی سخت افزار

یک تراشه Wi-Fi که می تواند در باتری هم صرفه جویی کند

یک تراشه Wi-Fi که می تواند در باتری هم صرفه جویی کند- دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

در یک همکاری تحقیقاتی در بین ناسا و دانشگاه کالیفرنیا،لس آنجلس (UCLA) توانسته اند، یک تراشه جدید Wi-Fi با قابلیت سیگنال بسیار قوی، قدرت اتصال بالاتر و با سرعت انتقال بیشتر اما با مصرف انرژی کمتر طراحی کنند و گامی برای بهبود بازار فناوری های پوشیدنی برداشته اند.

تیم تحقیقاتی پیش بینی کرده اند که تراشه Wi-Fi  ، با استفاده از ۱۰۰ برابر قدرت کمتر نسبت به روش های سنتی و افزایش طول عمر باتری می تواند در الکترونیک پوشیدنی قرار گیرد.تراشه Wi-Fi ، توسط یک محقق در آزمایشگاه  پیشرانش جت ناسا به نام آدریان تانگ (Adrian Tang) و مائو چانگ فرانک (Mau-Chung Frank)، استاد دانشگاه UCLA ایجاد شده است.

Tang در بیانیه ای می گوید :” ایده این است که دستگاه پوشیدنی برای منعکس کردن سیگنال Wi-Fi به جای تولید آن تنها نیاز به یک روتر یا برج همراه دارد. که همین امر باعث می شود مصرف برق در آن رو به پایین باشد و عمر باتری و نگهداری شارژ در آن افزایش یابد.”

در گوشی های هوشمند با ارسال یک سیگنال به روتر گوشی شما، روتر پس از آن پاسخ می دهد و یک نام تجاری با سیگنال جدید می فرستد. این تراشه Wi-Fi در واقع نشان دهنده یک سیگنال ثابت از یک روتر تخصصی را می فرستد و نیازی به ارسال سیگنال های منحصر به فرد خود را ندارد.

تانگ در این مورد می گوید :” از آنجا که دستگاه شما سیگنال ارتسام Wi-Fi را تولید نمی کند قدرت زیادی برای کارکردن  نیاز ندارد.”

ونست (wasn”t) کمترین انرژی مصرفی را برای انتقال داده دارد. محققان با آزمایش سرعت انتقال فایل با استفاده از این روش در آزمایشگاه بر روی فن آوری پوشیدنی دریافته اند که به سرعت ۳۳۰ مگابیت در ثانیه انجام می شود که این در روتر های Wi-Fi به عنوان سریعترین انتقال داده است.تانگ در مورد این تراشه توضیح می دهد” سیگنال فرستاده شده توسط این تراشه برای اولین بار قدرت بالایی دارد به طوری که به تمام اتاق فرستاده می شود.”

ناسا و دانشگاه در حال حاضر در حال مذاکره برای  داشتن یک شریک تجاری برای راه اندازی این تکنولوژی برای تمام عموم مردم هستند و ناسا عقیده دارد که برای ماشین آلات و ارتباطات فضا پیما در FUTUR مفید باشد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه