اپلیکیشن گنو/لینوکس

اجرای برنامه‌های اندروید در اوبونتو با Archon

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

گوگل چندی پیش اولین برنامه‌های اندرویدی را برای اجرا در سیستم عامل کروم در دسترس قرار داد این کار به وسیله یک اکستنشن android runtime ممکن شده است. یک توسعه‌دهنده راهی برای استفاده از برنامه‌های اندرویدی برای دسکتاپ پیدا کرده است. در ادامه با دیجی اسپارک همراه باشید. برنامه‌ای به نام Archon برای اینکار در نظر گرفته شده است. توسط آن میتوان برنامه‌های اندرویدی را روی سیستم عامل کروم و ویندوز و مک و لینوکس؛ از طریق مرورگر کروم Chrome اجرا کنید. البته برنامه‌هایی که با سخت‌افزارهای جانبی همچون وبکم و … کار میکنند ممکن است در اینجا با مشکل مواجه شوند. آموزش زیر بدون هیچگونه تضمینی برای موفقیت در انتهای کار نوشته شده است چرا که Archon هنوز کاملاً تکمیل نشده است و همچنین ممکن است مشکلاتی نیز با برنامه‌هایی خاص داشته باشد.

Archon

اجرای برنامه‌های اندروید در لینوکس با Archon

برای اینکار شما نیاز به کروم نسخه ۳۷ یا بالاتر دارید اگر هنوز گوگل کروم را روی سیستم خود ندارید می‌توانید از طریق جستجو در گوگل آن را نصب کنید. یا اگر نیازمند یک نسخه غیرپایدار و بسیار به روز تر هستید از دستور زیر استفاده کنید:

sudo apt-get install google-chrome-unstable

سپس یکی از لینک‌های زیر را با توجه به نسخه سیستم عامل خود دانلود کنید و پس از تکمیل مراحل دانلود فایل zip آن را باز کرده و محتویات موجود را به آدرس ~/HOME انتقال دهید. حال برای نصب archon مرورگر کروم را باز کرده و به قسمت tools و بخش extensions مراجعه کنید. گزینه enable developer mode را تیک بزنید سپس بر روی گزینه load unpacketd extension کلیک کنید. حال پوشه‌ای را که در home قرار دادید انتخاب کنید. پس از نصب برنامه کار خاصی انجام نخواهد داد و شما نیاز دارید یک نسخه از برنامه‌های مورد نیازتان را برای Archon سازگار کنید. با استفاده از این افزونه می‌توانید برنامه هارا سازگار کنید.

 

سخن پایانی

با توسعه روز افزون سیستم عامل کروم و همچنین سازگار شدن بیشتر برنامه‌های اندرویدی با این سیستم عامل به زودی شاهد پورت شدن تمام برنامه‌ها برای کروم خواهیم بود و همچنین میتواند امید داشت که در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم برنامه‌های بیشتری را با کیفیت بهتری روی کروم اجرا نماییم.

 

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۴ دیدگاه