سرگرمی

اجرای برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۰

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

برای چندین ماه بود که کاربران ویندوز ۱۰ از مایکروسافت در خواست داشتند قابلیتی برای اجرا برنامه‌های اندروید بر روی ویندوز ۱۰ فراهم کند. اکنون این درخواست کاربران برآورده شده و آن‌ها از این پس قادر به اجرای برنامه‌های اندروید بر روی موبایل خود هستند.

برای چندین ماه بود که کاربران ویندوز ۱۰ از مایکروسافت در خواست داشتند قابلیتی برای اجرا برنامه‌های اندروید بر روی ویندوز ۱۰ فراهم کند. اکنون این درخواست کاربران برآورده شده و آن‌ها از این پس قادر به اجرای برنامه‌های اندروید بر روی موبایل خود هستند.

خبر خوشحال کننده ایست که بتوانید روی گوشی ویندوزی خود از برنامه‌های اندروید استفاده کنید نه؟ ولی صبر کنید این یک کار ساده نیست و ممکن است برای رسیدن به این ویژگی مجبور شوید تلفن خود را فلش کنید. پس با احتیاط این متن را بخوانید.

در عکس مقاله میبینید که یک کاربر برنامه پریسکوپ که مربوط به توئیتر است را روی lumia920 خود اجرا کرده است. برای شروع این کار نیاز است بدانید که تمام تلفن‌های ویندوزی هنوز این قابلیت را پشتیبانی نمیکنند و باید مطمئن باشید که گوشی شما نیز دارای آخرین نسخه ویندوز۱۰ باشد. اگر در این مورد دانش کافی نداشته باشید ممکن است به تلفن خود آسیب بزنید. در زیر لیستی از تلفن‌هایی که این قابلیت را پشتیبانی میکنند آورده شده است.

  • Nokia Lumia 920
  • Nokia Lumia 925
  • Nokia Lumia 929 / Verizon Icon
  • Nokia Lumia 830
  • Nokia Lumia 930
  • Nokia Lumia 1520
  • Nokia Lumia 635 (1GB RAM variant)
  • Nokia Lumia 730
  • Nokia Lumia 820
  • Nokia Lumia 435
  • Nokia Lumia 928

اگر شما به قدرکافی خوشبخت باشید و گوشی خود را در بالا پیدا کرده باشید میتوانید از طریق مراحل زیر این کار را انجام دهید.

– sdk اندروید و ADB و ابزار wconnect را دریافت کرده و نصب کنید.

فایل‌های درون پوشه را بازکنید و سپس فولدر wconnect را بازکرده و ابتدا IpOverUsbInstaller.msi و سپسvcredist_x86.exe را نصب کنید.

به بخش تنظیمات ویندوز ۱۰ بروید سپس به مسیر page>update&security>for developers رفته و گزینه Developers Mode را فعال کنید.

پوشه wconnect را که از فشردگی خارج کردید را باز کنید و سپس cmd راانتخاب و راست کلیک کرده و پنجره متنی را در آن پوشه باز کنید.

تلفن خود را با کابل به سیستم متصل کنید.

برای متصل شدن با usb تایپ کنید wconnect.exe usb و اینتر بزنید

به سؤال‌ها پاسخ دهید

برای مطمئن شدن از وصل بودن adb فرمان زیر را تایپ کنید :

adb devices

در آخر نیز برنامه مورد نظر خود را در پوشه adb بگذارید و دستور adb install APKNAME.apk را وارد کنید (APKNAME نام برنامه مورد نظر شماست)

برنامتون رو امتحان کنید و ببینید نصب شده یا نه؟

چندین مورد از برنامه‌ها که نیازمند یک قابلیت خاص از اندروید هستند در سیستم اجرا نشدند ولی میتوان امیدوار بود در آینده‌ای نزدیک بتوانید تمامی برنام های اندروید را بر بروی ویندوز ۱۰ اجرا کنید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه