تکنولوژی سخت افزار

اسکیت بورد (skateboard) برقی که با تلفن کنترل می شود

اسکیت بورد (skateboard) برقی که با تلفن کنترل می شود - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

در اسکیت های معمولی نیاز دارید برای سرعت گرفتن دایم یک پا را برزمین بزنید تا اسکیت شما حرکت کند. نیک چارلتون ( Nick Charlton ) تصمیم به ساخت نمونه ای از اسکیت کرده است که توسط یک موتور الکتریکی رانده می شود و آن را می توان از گوشی های همراه با سیستم عامل آندروید کنترل کرد.

با گذاشتن یک برد الکتریکی در اسکیت خود می توانید با سرعت ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنید، در صورتی که در نمونه های ساده این اسکیت، حفظ تعادل هم به سختی انجام می شود . نگهداری شارژ باتری در این دستگاه بسیار است و در مسیرهای طولانی نیاز به شارژ مجدد ندارد. این موتور الکتریکی، طی یک نرم افزار که بر روی اندروید قابل نصب است کنترل می شود و فرمان آن همان انگشت شما است که کافیست بر روی صفحه موبایل خود بکشید و سرعت خود را بالا ببرید و از طرفی با زدن استوپ بایستید.

چارلتون اسکیت طراحی شده خود را به همه پیشنهاد می دهد برای زودتر رسیدن به خانه در مسیرهای طولانی و پرترافیک و مبلغ خرید این اسکیت را خیلی کمتر از مبلغ پرداختی برای بنزین ماشین می داند .

 اسکیت بورد (skateboard) برقی که با تلفن کنترل می شود - دیجی اسپارک

به سازوکار این اسکیت بیشتر می پردازیم:

رابط بین برد و تلفن، یک درایو کنترل و یک ماژول بلوتوث برای ارتباط با دستگاه موبایل می باشد. در این دستگاه از یک باتری LiPo استفاده شده است و تمامی اینها در یک ظرف پلاستیکی که به کف اسکیت پیچ شده است قرار دارد. همچنین برنامه اندروید با استفاده از نرم افزار MIT نوشته شده است.

اگر شارژ باتری به ۳٫۵ ولت برسد به باتری آسیب می رساند به همین خاطر یک علامت هشدار در نرم افزار طراحی شده است که در صورت کم شدن شارژ باتری به راننده اسکیت هشدار لازم را می دهد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه