تکنولوژی

بالن اینترنت گوگل به زودی به آسمان می رود

بالن اینترنت گوگل به زودی به آسمان می رود - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

گوگل قصد دارد که با بالن اینترنت را به نواحی مختلف برساند. دولت سریلانکا برای توزیع بهتر اینترنت در سراسر کشور خود با طرح گوگل (رساندن اینترنت به وسیله بالن) اعلام همکاری کرده است. در حال حاضریک شرکت آمریکایی در حال توسعه و کار بر روی بالنی است که می تواند با سرعت بالا اینترنت را در سراسر کشور منتقل کند. این شراکت با سریلانکا به خاطر شرایط بد وجود اینترنت در این کشور است که با تست بتا مناسب برای بالن انجام می شود.

جمعیت ساکن در سریلانکا در حدود ۲۲میلیون نفر است. اما این کشور نتوانسته است اینترنت را به خوبی در سراسر کشور برساند و تنها ۲٫۸ میلیون قابلیت اتصال به اینترنت همراه و ۶۰۶٫۰۰۰ اتصالات سیمی وجود دارد که نسبت به جمعیت و وجود نواحی مختلف در این کشور بسیار محدود است.

این بالن گوگل در سریلانکا به آسمان خواهد رفت اما نه دولت سریلانکا و نه گوگل یک جدول زمانی مشخص برای زمان راه اندازی این بالن را نداده اند. وزیر امور خارجه این کشور مانگالا (Mangala Samaraweera) اعلام کرد که در چند ماه آینده ما قادر خواهیم بود که بگوییم تمامی سریلانکا تحت پوشش اینترنت است.

این پروژه با همکاری طراحان Raven Aerostar انجام می شود. (شرکتی که تمایل دارد چالش های بزرگ را با راه حل های صرفه جویی شده در زندگی ارایه دهد. برای مثال Aerostar را طراحی و تولید کرده است تا راهی مقرون به صرفه برای ارائه اعلام موقعیت بالن باشد.) آخرین بازسازی پروژه از بالون اینترنت Nighthawk است.

Nighthawk از آن دست نسخه ها است که از طریق استفاده از آنتن(LTE) به طور طولانی می تواند با پرواز بالن و با استفاده از ۴Gداده ها را به تلفن همراه و به ایستگاههای زمین برساند و به راحتی و با سرعت انتقال اطلاعات انجام شود.

گوگل ادعا می کند این بالن می تواند ۱۰۰ روز در آسمان معلق بماند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه