امنیت سخت افزار سرگرمی

با این قطار شلیک شوید

با این قطار شلیک شوید-دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

کمربندها را محکم ببندید ! شاید هم نیازی نباشد ولی خوب برای اطمینان، چون قرار است شما را به سمت مقصد شلیک کنیم. سال ها پیش ژاپنی ها با بهره گیری از فرم شمشیر سامورایی به فکر ساخت قطاری افتادند که با سرعتی باورد نکردنی روی ریل ها پرواز می کرد. این قطار با استفاده از آهنربا و نیروی مغناطیسی از ریل ها کمی فاصله گرفته و روی آن می لغزید.

اکنون شرکت الون ماسک، پا را فراتر گذاشته و ما را به آینده می برد. طرح رویایی این شرکت، قطاری است که همچون گلوله، در یک حلقه غول آسا شلیک می شود. سرعت این قطار ابتدا در حدود ۳۲۰ تا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این قطار در یک لوله بزرگ حرکت می کند که به آن هایپرلوپ می گویند. HTT یا تکنولوژی انتقال در هایپر لوپ یک شرکت پژوهشی است که توسط ماسک تاسیس شد و قراراست نخستین نمونه آزمایشی خود را در کالیفرنیا بسازد. مسیر آزمایشی ۸ کیلومتر طول دارد و تولید آن در سال ۲۰۱۷ به پایان می رسد. مدیر شرکت، Dirk Ahlborn حدس می زند که این شرکت بتواند در سال ۲۰۱۸ مسافر نیز جا به جا کند.

هدف نهایی ماسک ساخت مسیر قطاری از لس آنجلس تا کالیفرنیا، به طول ۶۴۵ کیلومتر است. این سفر با ماشین نزدیک به ۶ ساعت زمان می برد که با این قطار می توان آن را به ۳۰ دقیقه رساند ! قطار هایپر لوپ با بهره گیری از سیستم آهنربا و شناوری به حرکت در می آید و در لوله ای که بالای سطح زمین قرار دارد شلیک می شود. آهنرباها در سطح بیرونی قطار و داخل لوله جایگذاری می شوند. در صورت موفق شدن نسخه آزمایشی، طراحان باید با چالش های جدیدی همچون عبور از کوه ها ، دره ها و حتی مسیرهای خمیده دست و پنجه نرم کنند. مسیر ایده آل برای این قطار یک مسیر مستقیم است که سبب راحتی بیشتر مسافران در طول راه خواهد بود. این کار نیازمند زدن تونل از درون کوهها و یا حتی ساختمان ها و پلهایی بر فراز دره هاست. همچنین ایده ی ساخت آن بدون پنجره نیز مطرح است، که از طریق دوربین، محیط بیرونی را بروی نمایشگرهای داخلی قطار نشان می دهد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه