تکنولوژی سخت افزار

جریانی تازه در رگ های اریگامی

جریانی تازه در رگهای اریگامی-دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

احتمالا  برای شما هم پیش آمده که کاغذی را بر می دارید و آنقدر تا می زنید تا شکلی بسازید. موفق شدید ؟ شما هم اکنون یک اریگامی ساخته اید. در واقع اریگامی هنر ساخت اشکال مختلف با استفاده از کاغذ است.جالب نبود اگر با شکل دادن کاغذ و کمی آب کثیف الکتریسیته تولید می کردید ؟

حال فردی به نام Sean Choi از اریگامی برای تولید الکتریسیته بهره برده است. او که مهندس دانشگاه بینگهمتون است بر روی ساخت باتری هایی که بتوان از آنها برای نیرو دهی به بایوسنسورها استفاده کرد، کار می کند. او تمرکز خود را بر استفاده از کاغذ گذاشته زیرا ارزان  و قابل دسترس است. مانند باتری های معمولی که از فروشگاه می خرید، این باتری نیز با بهره گیری از کربن کار می کند. اگر چه در این باتری اریگامی کربن نقش آند را به جای کاتد در باتری های معمولی خواهد داشت. در یک سمت کاغذ ماده جذب کننده آب قرار داده می شود و سمت دیگر با لایه پایه نیکل پوشانده می شود تا نقش آند را داشته باشد.

این باتری برای تولید نیرو به عنصر دیگری نیز نیاز دارد : باکتری به گفته چویی آن را در هر ماده ارگانیکی می توان یافت. یکی از ساده ترین مکانها برای یافتن باکتری، آب تصفیه نشده است. کمی آب کثیف به کاغذ اضافه کنید و حالا همه چیز برای تولید نیرو آماده است. این باتری می تواند نیروی کافی برای روشن کردن یک لامپ LED کوچک را فراهم کند. او امیدوار است در آینده بتوان از این تکنولوژی در حسگرهای زیستی بهره برد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه