تکنولوژی سخت افزار

حلقه هوشمند اپل

نوشته شده توسط آزاده مختاری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید سخت افزار ونرم افزارهای خاص تکنولوژی‌های پوشیدنی خاصی نیز مطرح شده‌اند. با توجه این که تناسب اندام یکی از دغدغه‌های افراد است بنابراین تولید کنندگان به رقابت بر سر تولید تکنولوژی‌هایی مشتری پسند هستند و در همین راستا نیز شاهد تولید تکنولوژی‌های پوشیدنی خاصی هستیم که به صورت دستبند یا ساعت مطرح شده‌اند. در دیجی اسپارک به معرفی بسیاری از این ابزارها پرداختیم. یکی از این شرکت‌ها اپل است که بیشتر آن را با ساعت هوشمند می‌شناسیم. در ادامه به معرفی حلقه هوشمند اپل می‌پردازیم.

با توجه به علاقه اپل به محصولات پوشیدنی خبرها در مورد حلقه هوشمند اپل به گوش می‌رسد که می ‌تواند در ارتباط با وسایل بزرگ‌تر مانند گوشی‌های هوشمند کار کند.

با توجه به این که در حال حاضر نیزحلقه‌های هوشمندی در بازار وجود دارند ولی فقط برای کنترل وسایل الکترونیکی از طریق بلوتوث به کار می روند و خاصیت دیگری ندارند.

حلقه هوشمند اپل دارای سنسورهای پیشرفته‌ی دنبال کردن حرکات کاربر است و دارای دو دوربین، میکروفون و فناوری های بلوتوث، wi-fi و nfc خواهد بود.همچنین از یک میکروفون برای دستورات صوتی ساخته شده است. این حلقه حتی با توجه به حرکات دست می‌تواند آنچه نوشته می‌شود راتعیین کند.

دو قابلیت بسیار جدید در این حلقه وجود دارد که عبارتند از: اگر نیاز با انتقال پول داشته باشید با تعیین مبلغ مورد نظر روی صفحه نمایش حلقه و سپس دست دادن با فردی که می‌خواهید برای او پول انتقال دهید مبلغ مورد نظر انتقال خواهد یافت.البته باید طرف مقابل نیز حلقه اپل داشته باشد.

دومین قابلیت نیز به سازگاری حلقه متناسب با دست برمی‌گردد. حلقه از مواد خاصی ساخته خواهد شد که بعد از قرار گرفتن در انگشت شخص، سایز خود را بر مبنای آن تغییر خواهد داد تا دقیقا متناسب اندازه‌ی انگشت او باشد.

 اپل درباره طراحی این حلقه و هدف از تولید این حلقه‌های هوشمند گفت: استفاده از وسایل لمسی همیشه ممکن نیست و گاهی سخت و دشوار است وحلقه‌های هوشمند برای زمانی مناسب است که فرد مشغول انجام کاری است و دستان او درگیر است یا زمانی که فرد از در دست گرفتن وسایل بزرگ‌تر برای مدت طولانی خسته شده است. گاهی نیز نور صفحه نمایشگرهای لمسی کم و یا خسته کننده است که این نیازها ما را به طراحی وسیله‌ای امن‌تر و با کارآمدی بیشتر وادار کرد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه