تکنولوژی

خیابان هایی که خودروها را شارژ می کند.

خیابان هایی که خودروها را شارژ می کند.
نوشته شده توسط آزاده مختاری

شرکت Highways England که یک شرکت تحت نظر دولت انگلستان می‌باشد اعلام کرده که قصد دارد خیابان‌هایی که خودروها را شارژ می کند بسازد.به صورت بی سیم خودرور‌های برقی را شارژ کند. هدف اصلی این برنامه این است که ماشین‌های برقی دیگر نیازی به شارژ شدن نداشته باشند و مردم بیشتر ترغیب به خرید چنین ماشین‌هایی بشوند. تصور کنید که سوار بر ماشینی هستید که هیچ وقت نیاز به سوخت گیری و شارژ شدن نداشته باشد.

قرار است این کمپانی به مدت ۱۸ ماه و از اوایل سال ۲۰۱۶ کار خود را برای انجام آزمایش‌های مکرر در یک خیابان خصوصی انجام دهد. در نهایت بعد از گذشت این ۱۸ ماه و در صورت موفقیت کار این کار به طور گسترده در کشور انگلستان اجرایی می‌شود.

کره‌ی جنوبی نیز در یک خیابان ده کیلومتری همچین خیابانی را راه اندازی کرده است. این خیابان که توسط کابل‌هایی پوشش داده شده میدان مغناطیسی را به وجود آورده که توسط اتوبوس‌های موجود در خیابان به برق تبدیل می‌شود.

کشور هلند نیز از دیگر کشور‌های پیشرو در این زمینه می‌باشد. این کشور قصد دارد خیابان‌هایی را احداث کند که توسط باد رد شدن خودروها برق تولید کند. بنابراین هنگامی که خودرو از خیابان رد می‌شود چراغ خیابان روشن شده و هنگامی رد شدن خودرو، این چراغ خاموش می‌شود.

ایده‌ی شارژ شدن خودرو‌ها در انگلستان به صورت بی سیم ایده‌ی بسیار جالبی می‌باشد اما به زمان زیادی برای اجرایی شدن نیاز دارد. در واقع هنوز ماشینی برای فروش نیست که بتواند به صورت بی سیم شارژ شود. کمپانی Qualcomm یکی از کمپانی‌های مطرحی می‌باشد که قصد دارد شارژ شدن بی سیم خودرو‌های برقی را انجام دهد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه