آموزش آردوینو پروژه های آردوینو

آموزش ساخت دروغ سنج با برد آردوینو Arduino

نوشته شده توسط حسین فهیمی

پوست انسان واقعاً شگفت انگیز است! حس لامسه، مراقبت از اعضای داخلی و مقاومت در برابر عفونت‌ها فقط چندتا از وظایف این ارگان مهم است. اینها و خیلی بیشتر را همه می‌دانیم اما آیا می‌دانستید میزان رسانایی پوست انسان تحت تاثیر شرایط روحی مختلف تغییر می‌کند؟ به این ویژگی مغز انسان، فعالیت الکترودرمال می‌گویند و این دروغ سنج هم از همین ویژگی بدن انسان استفاده می‌کند. بعد از اینکه دروغ سنج را ساختید، آن را به بدن فرد مورد نظرتان و کامپیوتری که یک نرم افزار گرافیکی داشته باشد، وصل کنید.سپس سوال‌هایی بپرسید که پاسخی جز حقیقت نداشته باشند؛ مثل اینکه نامت چیست و کجا زندگی می‌کنی. به این ترتیب نمودار پایه پوست فرد را به دست می‌آورید و می‌توانید سراغ قسمت هیجان انگیز ماجرا بروید. سوال‌هایی بپرسید که ممکن است پرسش شونده را وادار به دروغ گویی کند. اگر دروغ بگویند، احتمالاً مضطرب می‌شوند و نمودار رسانایی پوست شان نسبت به نمودار پایه منحرف می‌شود. در این پست ، با استفاده از برد آردوینو Arduino و دو تکه سیم میتوانیم میزان مقاومت پوست را اندازه گیری کنیم. اگر فرد دروغ بگوید سطح مقاومت رسانایی پوستش تغییر کرده و موجب تغییر ولتاژ و در نتیجه تغییر نمودار میشود.

 

 


ابزار مورد نیاز


 


کد مدار دروغ سنج


در این کد دیتای آنالوگ از ورودی آردوینو دریافت شده و با تغییر دمای بدن پایه تحریک شده و تغییر خواهد کرد. کد را کپی و در نرم افزار آردوینو اجرا کنید. برای تست دقیق تر از سیم استخوانی میتوانید استفاده کنید.

 

void setup() {
  Serial.begin(9600);
}

void loop() {
  int value = analogRead(A0);
  Serial.println(value);
}

 


اتصالات


دو رشته سیم را جدا کنید، یکی را به ۵v آردوینو Arduino و سر سیم دوم را به پین A0 برد آردوینو Arduino متصل کنید. حالا دو سر دوسیم را جدا از هم و روی انگشت دوستتان قرار دهید.  حالا Serial Plotter را باز کنید.نمودار را اندازه بگیرید. بعد از پرسیدن چند سوال دوباره دریچه سریال را مشاهده کنید. اگر دوستتان راست بگوید ، نمودار تغییری نمیکند ولی اگر دروغ بگوید ، بلعکس.

 

درباره نویسنده

حسین فهیمی

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۴ دیدگاه