تکنولوژی

دستبندی نقره ای با خاصیت انتقال گرما به مفاصل

دستبندی نقره ای با خاصیت انتقال گرما به مفاصل
نوشته شده توسط آزاده مختاری

این روزها مطب دکترهای متخصص ارتوپدی پر از افرادی است که به درد مفاصل گرفتارند. تمام پزشکان در مرحله اول از گرم نگه داشتن عضلات ومفاصل سخن می گویند. که بیماران برای این کار از کیسه های آب گرم یا میکروفری یا چسپ های مخصوص گرمایی برقی استفاده می کنند که هرکدام از این محصولات مشکلات خاص خود را دارند و استفاده ار آن ها در همه مکان ها وزمان ها دشوار است .به همین جهت محققان کره ای و محققانی از ایالات متحده ساخت دستبندی را آغاز کرده اند که عضلات ومفاصل را به راحتی گرم نگه می دارد وروند درمان را تسریع می کند.

در دیجی اسپارک با معرفی دستبندی نقره ای با خاصیت انتقال گرما به مفاصل همراه ما باشید.

این محصول جدید که از باتری برای تامین توان خود بهره می‌‌برد در واقع یک توری است که می‌‌تواند گرما تولید کند و مهمترین ویژگی آن خاصیت قابل حمل بودن است. این توری از درهم قرار گرفتن نانوسیم‌‌‌های نقره‌‌‌ای سیم پیچ شده‌‌‌ای ساخته شده است که بین دو لایه‌‌‌ی عایق اما نفوذپذیر از یک نوعی پلاستیک شفاف، قرارگرفته اند. هر دوی این سیم‌ها و لاستیک به کار رفته می‌‌توانند منبسط و منقبض شوند و راحتی حرکتی مفاصلی مثل مچ یا زانو را فراهم آورند.  بیمار می‌‌تواند به راحتی با زدن دکمه‌‌‌ای، گرما را به مفاصل یا مناطق آسیب دیده‌‌‌ی بدن خود منتقل کندو حتی زمانی که مفاصل او در حال حرکت هستند این جریان اعمال می شود ومی تواند به اعمل گرما ادامه دهد.

دستبندی نقره ای با خاصیت انتقال گرما به مفاصل

دستبندی نقره ای با خاصیت انتقال گرما به مفاصل| دیجی اسپارک

به گفته‌‌‌ی دانشمندانی که این توری را ساخته اند، اگرچه ابزارهای مشابهی پیش از این نیز ساخته شده اند، اما آن‌ها معمولا از فرایند‌‌‌های پیچیده یا مواد گران قیمتی همچون نانو لوله‌‌‌های کربنی برای تولیدات خود استفاده کرده اند؛ ولی این دستگاه جدید می‌‌تواند با راه حلی ساده و قیمتی ارزان در اختیار تمام مصرف کنندگان قرار گیرد.

غلاوه براستفاده در درمان مفاصل این فناوری را می توان درساخت ژاکت‌‌‌های اسکی یا صندلی‌‌‌های خودروها با توانایی گرمای داخلی استفاده کرد.این دستگاه هنوزبه بازار عرضه نشده است ومحققان درحال تجاری سازی آن هستند.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه