تکنولوژی

دوربین های هوشمند با تکنولوژی Flir One و ثبت تصاویر درتاریکی

دوربین های هوشمند با تکنولوژی Flir One و ثبت تصاویر درتاریکی
نوشته شده توسط آزاده مختاری

امروزه یکی ازمواردی که هنگام خرید گوشی های هوشمند قابل توجه است کیفیت دوربین آن است. دوربین گوشی‌های هوشمند، بسیار قدرتمند شده است. این دوربین‌ها با قابلیت‌های زیاد خود می‌توانند از بهترین لحظات شما عکس بگیرند و به نمایش بگذارند. جدیدا تکنولوژی جدیدی به نام Flir One به گوشی های هوشمند اضافه شده است که استفاده از دوربین ها را به مراتب بیشتر کرده است.

در ادامه با معرفی دوربین های هوشمند با تکنولوژی Flir One و ثبت تصاویر درتاریکی در دیجی اسپارک همراه ما باشید.

 دوربین های گوشی های هوشمند با توجه نوع وشرکت سازنده کیفیت های متفاوتی از عکس وفیلم را ارئه می دهند. با استفاده از این  دوربین‌ها می توان در محیطی با نور کم نیز تصاویر خوبی را ثبت کرد وهمچنین در بسیاری از موارد حتی با لرزش دست نیز تصاویر خوبی تهیه و خروجی قابل قبولی به دست آورد. اما ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که نیازبه عکاسی در محیط تاریک دارید ولی هنگام ثبت تصویر چیزی مشخص نیست به همین منظور تکنولوژی جدیدی با نام Flir One طراحی شده که در محیط تاریک، با تبدیل کردن دوربین گوشی‌ هوشمند به یک دوربین حرارتی، تمامی اشیاء موجود در محیط تاریک را نشان می‌دهد.

 شرکت Flir سال‌هاست که در زمینه تصویربرداری با دوربین حرارتی فعالیت دارد. دوربین‌های اینفرارد این شرکت در هواپیماهای نظامی کاربرد دارند و علاوه بر این، چندین دوربین حرارتی برای تصویربرداری در خودروهای فرمول وان ارائه کرده است. تکنولوژی Flir One یک نمونه گسترش یافته ازFlir برای کاربران معمولی است. این محصول در مقایسه با مدل قبلی بسیار کوچک شده و سایز قابل قبولی دارد. Flir One  به دو دوربین مجهز شده است. یکی از این دوربین‌ها نورهای نامرئی اینفرارد را ثبت کرده و دوربین دیگر نورهای مرئی را از طریق یک سنسور با رزولوشن ۶۴۰ در ۴۸۰ مشاهده می‌کند.همچن یک برنامه برای ثبت تصاویر در محیط تاریک تهیه شده است که تصاویر به دست آمده از سنسورهای نور مرئی را با اطلاعات به دست آمده از حسگر اینفرارد ادغام می‌کند و در آخر تصویر نهایی ثبت می‌شود. در هر بخش از تصویر نهایی رنگ‌های متعدد و میزان حرارت مشخص شده است.

 شما می‌توانید توسط Flir One مقدار گرما و حرارت موجود در بخش‌های مختلف یک صحنه یا یک نقطه‌ی خاص را به دست آورید. همچنین این برنامه به قابلیت ضبط ویدیو مجهز شده است. بیشترین کاربرد آن در تعمیرات خانگی است. به عنوان مثال می‌توانید توسط Flir One نشتی لوله‌های آب موجود در داخل دیوارها و سقف را مشاهده کنید و سپس به تعمیر آن‌ها بپردازید. همچنین درزهای موجود در پنجره یا درها را نشان می‌دهد که می‌توانید با پوشاندن آن‌ها از ورود سرما جلوگیری کنید. با توجه به خاصیت مشخص نمودن عکس ها در تاریکی می‌توان از آن به عنوان یک ابزار امنیتی نیز استفاده کرد.

 تکنولوژی Flir One می‌توانست تصاویر را سریع ثبت کند زیرا این تکنولوژی به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده است. توسط این تکنولوژی هر بار که تصویری را ثبت می‌کنید، با کشیدن یک آیکن ویژه، دمای اجزای مختلف موجود در صحنه را می توانید مشاهده کنید. علاوه بر این پس از ثبت تصاویر می‌توانید هم تصویر معمولی و هم تصویر ثبت شده با دوربین حرارتی را مشاهده کنید. همچنین در این تکنولوژی می توانید بازه زمانی مشخص کنید که اجزای موجود با این دما در صحنه نشان داده شوند. این قابلیت در یافتن اشیای مورد نظر بسیار کاربردی است. برنامه Flir One دارای ۹ رنگ مختلف است که می‌توانند تنوع قابل‌ توجهی در تصاویر ثبت شده‌ با دوربین حرارتی ایجاد کنند. البته بیشتر این تم‌ها، رنگ‌های جدیدی را عرضه نمی‌کنند. اما ۲ عدد از آن‌ها سردترین و گرم‌ترین نقاط اتاق را به خوبی نشان می‌دهند. با چند روز استفاده از این تکنولوژی، می‌توانید به قابلیت‌های جالب آن پی برده و تجربه‌ی جدیدی از دوربین‌های حرارتی داشته باشید. با نصب این تکنولوژی ، نرم‌افزار آن نیز اجرا می‌شود. می‌توان گفت با ارزش‌ترین قابلیت آن، ارائه‌ی نقشه‌ی ورود هوا به اتاق‌ها است.

 شرکت Flir با اشاره به کاربردی بودن این تکنولوژی توصیه می‌کند که تنها در زمان‌های نیاز آن را تهیه کنید. قیمت این محصول ۲۴۹ دلار است. Flir One  باتری ۳۵۰ میلی آمپر ساعتی دارد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه