مدارهای الکترونیک نرم افزار

راه‌هایی برای افزایش عملکرد کامپیوتر

نوشته شده توسط آزاده مختاری

در آموزش قبلی به نحوه رجیستری ویندوز و آموزش افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی پرداختیم و امروز در دیجی اسپارک به آموزش راه‌هایی برای افزایش عملکرد کامپیوتر می‌پردازیم. اگر پس از مدتی که سیستم خود را روشن می‌کنید با کندی سرعت سیستم مواجه می‌شوید ممکن است سن سیستم شما زیاد شده باشد و سرعت عملیات تاخیر داشته باشد بنابراین نکات و ترفندهای کوچکی وجود دارند که می‌تواند سرعت کامپیوتر شخصی شما را افزایش دهد.

از جمله این ترفندهای ساده می‌توان به خریداری رم جدید برای دستگاه اشاره نمود ولی ممکن است شخصی بودجه لازم را برای خرید رم نداشته باشد و نتواند سیستم جدید بخرد راهکارهایی برای افزایش سرعت سیستم وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

استفاده از یکی از برنامه های پاک سازی فایل های اضافی

برنامه های زیادی برای پاک سازی کرک ها و حذف فال های اضافی از کامپوتر وجود دارد یکی از این روش ها رجیستری است که نرم افزارهای خاص خود را دارد و همین طور Ccleanerیک نرم افزاری است که در شناسایی و حذف فایل‌های موقت بسیاری از برنامه‌ها از حافظه پنهان کامپیوتر کمک می کند.

راه‌هایی برای افزایش عملکرد کامپیوتر

راه‌هایی برای افزایش عملکرد کامپیوتر| دیجی اسپارک

 

جلوه های تصویری و انیمیشن‌های اضافی را پاک کنید.

برخی از جلوه‌ها باعث زیباتر شدن فضای سیستم عامل  شما می‌شوند اما همه تمایل داریم برای انجام امور به سرعت بالایی دسترسی داشته باشیم و بتوان کارها را با توجه به حجم در کسری از زمان ممکن انجام دهیم. بنابراین در ویندوز ۷ یکی از بهترین کارها این است که تم Aero را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن انیمیشن‌ها و اعمال این تغییر روی صفحه دسکتاپ خود کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Personalize را انتخاب نمایید. سپس از پنجره باز شده با انتخاب سربرگ    Window Color تیک گزینه Enable transparency را بردارید.

راه‌هایی برای افزایش عملکرد کامپیوتر

راه‌هایی برای افزایش عملکرد کامپیوتر| دیجی اسپارک

 

آنتی‌ویروس خود را فعال و به روز رسانی کنید.

ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب می‌توانند سرعت کامپیوتر شخصی شما را کاهش دهند. بسیاری از آنتی ویروس‌های رایگان می‌توانند با پیام‌های تبلیغاتی به تبلیغات در سیستم بپردازند. برای ایمن سازی سیستم خود می‌توانید به جای استفاده از آنتی‌ویروس رایگان مختلف از آنتی ویروس رایگان Security Essentials شرکت مایکروسافت استفاده نمایید.

همچنین برای جلوگیری از ورود ویروس‌ها به سیستم خود می‌توانید آن را روی اسکن سریع تنظیم نمائید. و هفته‌ای یک بار سیستم اسکن را اسکن و ویروس‌های مخرب را حذف نمائید و سرعت سیستم را افزایش دهید.

راه‌هایی برای افزایش عملکرد کامپیوتر

راه‌هایی برای افزایش عملکرد کامپیوتر| دیجی اسپارک

اگر مطالب ما را دنبال کنید در ادامه به راهکارهای بهتری می‌پردازیم.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه