سخت افزار قطعات الکترونیک

رم ۶ گیگ در تلفن‌ها با چیپ LPDDR4 سامسونگ

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

چیپ تراکم بالای جدید سامسونگ با نام LPDDR4 DRAM برای اسمارتفون های جدید و دیگر وسایل همانند تبلت ساخته شده اند. این چیپ کمک میکن تا شما میزان رم بیشتر از گذشته داشته باشید. این چیپ های با تکنولوژی ساخت ۲۰ نانومتری و حجم ۱۲ گیگابیتی ( برابر با ۱٫۵ گیگابایت )‌ تراکم پنجاه درصدی بیشتری از چیپ های ۸ گیگابیتی کنونی سامسونگ دارند.

چند دلیل محکم برای استفاده زا محصول جدید سامسونگ در گجت های به جای موارد قدیمی تر وجود دارد.

اول اینکه تولید کنندگان میتوانند فضای بیشتری را در دستگاه خود ذخیره کنند بدین صورت که نیاز به کارگذاشتن چیپ های کمتری نسبت به قبل خواهد بود. برای مثال دستگاهی که در حال حاضر۳ گیگابایت رم دارد تنها به دو چیپ ۱۲ گیگابیتی نیاز خواهد داشتکه نسبت به ۴ چیپ ۶ گیگابیتی مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

LPDDR4

دوم دوم اینکه تولید کنندگان میتوانند میزان رم بیشتری را در دستگاه خود جایگذاری کنند. که این میزان تا ۶ گیگابایت که متشکل از ۴ چیپ ۱۵ گیگابیتی است قابل افزایش است. آخرین میزان رم که در پرچمداران مورد استفاده قرار گرفته است ۴ گیگابایت میباشد. و پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده نیاز بیشتری به رم زیاد تر احساس شود.

به جز تراکم بیشتر این چیپ ها سامسونگ بیان داشته است که سرعت آن‌ها نیز بهبود ۳۰ درصدی نسبت به مدل های ۸Gb داشته است. میزان سرعت چیپ های جدید به ۴۲۶۶ مگابیت بر ثانیه به ازای هر پین رسیده است که رقمی باورنکردنی است. چیپ های جدید ۲۰ درصد مصرف کمتر نیز دارند که این خبر خوبی برای دستگاه‌های قابل حمل است.

سامسونگ شروع به تولید انبود این چیپ کرده است و زمان زیادی طول نخواهد کشید تا آن‌ها را در دستگاه‌ها مشاهده کنید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه