تکنولوژی سخت افزار

ساخت سه صفحه‌نمایش از نمایشگر لپ‌تاپ با Sliden’Joy

ساخت سه صفحه‌نمایش از نمایشگر لپ‌تاپ با Sliden'Joy
نوشته شده توسط آزاده مختاری

تاکنون تلاش‌‌های زیادی را برای اضافه کردن نمایشگرهای اضافه به دستگاه‌‌های الکترونیکی همچون لپ‌تاپ‌‌ها و تبلت‌‌ها انجام شده است.اما نمونه‌‌های ساخته شده‌ حجیم، سنگین و ازکارایی کافی برخوردار نیستند. گروهی از دانشمندان بلژیکی در استارت آپی در بلژیک به نام Sliden’Joy صفحه نمایشگرهای جدید۱۳،۱۵و ۱۷ اینچی سبک و تمام HD برای لپ‌تاپ‌‌ها معرفی کردند.

در ادامه در دیجی اسپارک به معرفی ساخت سه صفحه‌نمایش از نمایشگر لپ‌تاپ با Sliden’Joy می‌پردازیم.

این صفحه‌ نمایش اضافه می‌‌تواند بر روی دستگاه‌‌های Mac و PC کار کند و با استفاده از لولاهای آلومینیومی می‌‌توان آن‌‌ها را به سادگی تا ۱۸۰ درجه چرخاند تا فضای کاری دو یا سه برابر افزایش پیدا کند. کاربران می‌‌توانند Sliden’Joy  را به صورت مغناطیسی بدون زاویه به پشت صفحه ‌نمایش لپ‌تاپ خود متصل کنند و با اتصال آن به درگاه‌‌های USB 2.0 یا USB 3.0 از آن استفاده کنند. این صفحه نمایش‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت‌های همان صفحه نمایش اولیه را دارد ومی‌تواند در دسترس تمام افراد و گروه‌ها قرار گیرند.

: از ویژگی‌های دیگر این صفحه نمایش‌ها می‌توان به

رنگ سنجی: به sRGB

زمان پاسخ: ۵ms

فرکانس: ۶۰Hz قدرت

کیفیت۱۹۲۰ * ۱۰۸۰

همچنین صفحه نمایش دارای اندازه :

 ۱۳″ : ۵۹/۱۱ اینچ x 52/6 اینچ   ۲۹۴mm x 165mm /

 ۱۵″ : ۵۹/ ۱۳اینچ x 64/7 اینچ ۳۴۵mm x 194mm /

 ۱۷″ : ۰۷/۱۵  اینچ x 48/8 اینچ  /  ۳۸۲mm x 215mm
با توجه استفاده فراوان کاربران از دوربین‌های دیجیتال وتمایل به انتخاب عکس با کیفیت توسط این صفحه نمایش‌ها به راحتی قادربه مشاهده تمام شات‌ها خواهند بود. به طورمثال کاربرد این صفحه نمایش در استودیوهای طراحی که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند به این صورت است که با صفحه نمایش اول فیلم را مونتاژ می‌کنند وبا صفحه نمایش دوم افکت های لازم را اجرا می کنند و درصفحه نمایش سوم فیلم را مشاهده می نمایند. به طور مثال در خانه درحالی که یکی به تماشای فیلم می پردازد دیگری به مشاهده صفحات مختلف بپردازد.

ساخت سه صفحه‌نمایش از نمایشگر لپ‌تاپ با Sliden'Joy

ساخت سه صفحه‌نمایش از نمایشگر لپ‌تاپ با | دیجی اسپارکSliden’Joy

 وزن نهایی این محصول بسته به اجزا و پرداختی که بر روی آن قرار می‌‌ گیرد متفاوت خواهد بود. اما ضخامت آن برای دو صفحه‌ نمایش اضافه تنها ۷/۱ سانتی متر است و می‌‌توان آن را نازک‌ تر نیز کرد.همچنین می توان جنس روکش نهایی این دستگاه را از جنس چوب، کربن یا چرم انتخاب کرد که با توجه به جنس انتخاب شده قیمت متفاوتی خواهد داشت.همچنین این صفحه نمایشگرها دارای قیمتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار هستند.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه