رباتیک

سریع‌ترین موتور هواپیما با وزن ۵۰گرم

سریع‌ترین موتور هواپیما با وزن 50گرم
نوشته شده توسط آزاده مختاری

 هواپیما‌ها و پهپادها امروزه به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته‌اند بنابراین هرچه از لحاظ کیفیت بهتر باشند مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند بنابراین در درجه اول موتور هواپیما در سرعت تاثیر دارد. بنابراین در دیجی اسپارک به معرفی سریع‌ترین موتور هواپیما با وزن ۵۰گرم می‌پردازیم.

محققان شرکت Siemens آلمان نوعی موتور الکتریکی جدید برای هواپیما ارائه داده‌اند که این موتور می تواند تا وزن ۲ تن هواپیما را پایین بیاورد. وزن این موتور فقط ۵۰ کیلوگرم است ونسبت به مدلهای مشابه ۵ برابر قوی تراست که این نرخ نسبت به موتورهای مشابه قدرتمند صنعتی که بیشترین استفاده را دارند تقریبا استثنایی است. وهمچنین ۲۶۰ کیلو وات نیرو در ۲۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. همچنین، عملکرد موتورهای به کار رفته در خودروهای الکتریکی حدود دو کیلووات در هر کیلوگرم است.

سریع‌ترین موتور هواپیما با وزن 50گرم

سریع‌ترین موتور هواپیما با وزن ۵۰گرم| دیجی اسپارک

محققان Siemens اعلام کردند که با اینکه این موتور از وزن بسیار سبکی نسبت به سایر موتورها برخوردار است اما با استفاده از تجزیه و تحلیل اجزای موتور و ترکیب بهینه سازی‌های آن به قدرت زیادی دست یافته‌اند. همچنین محققان برای ساخت این موتور از متدهای شبیه‌سازی کامپیوتری بهره برده‌ اند که باعث شده موتوری سبک وزن با قوی‌ ترین اجزا ساخته شود.

فرانک آنتون رئیس بخش هواپیمایی الکتریکی Siemens در خصوص این موتور می‌گوید:

نوآوری Siemens این امکان را فراهم می‌کند که در هواپیماهای هیبریدی با چهار یا تعداد بیشتری سرنشین مورد استفاده قرار گیرد. ما اعتقاد داریم استفاده از موتورهای هیبرید الکتریکی در خطوط هواپیمایی با تعداد ۵۰ یا ۱۰۰مسافر، میزان میانگینی به حساب می‌‌آید.

 از آنجایی که موتور جدید، عملکرد خود را با سرعت چرخش ۲۵۰۰ دور در هر دقیقه ارائه می‌دهد، می‌تواند بدون استفاده از فرآیند انتقال، پروانه‌های هواپیما را مستقیما نیرودهی کند. به همین محققان معتقدند می‌توان از این موتور برای ساخت مجموعه ‌ای از هواپیمای الکتریکی هیبریدی با چهار یا تعداد بیشتری صندلی استفاده کرد. این فناوری هنوز به مرحله انبوه نرسیده است و تا آینده‌ای نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید ومورد استفاده قرار خواهد گرفت.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه