تکنولوژی سخت افزار

صفحه نمایش لمسی سه بعدی توسط مایکروسافت

نوشته شده توسط آزاده مختاری

امروزه اگر هرچیزی به گوشتان رسید تعجب نکنید. محققان بسیاری در رقابت با همدیگر و برای ثبت ایده‌ها‌ی خود با توجه به نیاز مردم دست به ابتکارات جالبی می‌زنند که اگر مطالب ما را دیجی اسپارک دنبال کرده باشید تا حدودی با این تکنولوژی‌ها آشنا شده‌اید. امروزه ظهور گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش لمسی بسیار زیاد دیده می‌شود که صفحه نمایش سه‌بعدی یکی از ویژگی‌های جدیدی است که تازگی شرکت مایکروسافت آن را ابداع کرده است.

در ادامه در دیجی اسپارک به اختراع صفحه نمایش لمسی سه بعدی توسط مایکروسافت می‌پردازیم.

با توجه به استفاده فراوان از گوشی بسیاری از مردم همواره علاقمند به راحت بودن در استفاده هستند که دیگر نیاز به لمس صفحه نیست و با اشاره انگشت دست در بالای صفحه نمایش بتوان با انجام عمل مورد نظر پرداخت.

مایکروسافت موفق به دریافت ثبت اختراع تکنولوژی جدیدی تحت عنوان صفحه نمایش لمسی سه‌بعدی شد. چندسال پیش شرکت مایکروسافت ونوکیا کار برروی گوشی جدیدی به نام McLarne را شروع کردند که از ویژگی منحصربه فردآن می تواند خاصیت صفحه نمایش لمسی سه‌بعدی باشد به طوری که وقتی کاربر انگشت خود را در بالای صفحه نمایش یا به طور معلق درفضا نگه می‌دارد اقدامات لازم درصفحه نمایش انجام شود.

صفحه نمایش لمسی سه بعدی توسط مایکروسافت1

صفحه نمایش لمسی سه بعدی توسط مایکروسافت| دیجی اسپارک

درچندسال گذشته این دستگاه به بازار نیامد ولی مایکروسافت درسال ۲۰۱۴ توانست این تکنولوژی را ثبت کند. تکنولوژی صفحه لمسی سه‌بعدی قادر به تشخیص زاویه انگشت یا انگشتان معلق درفضا با صفحه نمایش است. با اندازه‌گیری زاویه بین انگشت و صفحه‌نمایش و تفسیر زاویه انگشت داده‌ها را در صفحه دستکاری می‌کند واقدامات لازم را انجام می‌دهد.

پس از McLarne تکنولوژی صفحه لمسی سه بعدی بیشتر مطرح شد و در حال حاضر محققان برای وارد کردن و پشتیبانی از این تکنولوژی در ویندوز ۱۰ تلاش می کنند.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۴برای این تکنولوژی درخواست حق اختراع داد وممکن است بارها آن را توسعه داده باشد. وامیدواریم درسال‌های آینده شاهد استفاده بیشتر ازاین تکنولوژی باشیم.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه