سخت افزار مدارهای الکترونیک

صفحه کلید تاشو مایکروسافت

صفحه کلید تاشو مایکروسافت1
نوشته شده توسط آزاده مختاری

این روزها شاهد روند نزولی خرید تبلت ها هستیم که این کاهش خرید می‌تواند دلایلی متعددی داشته باشد و تولید کنندگان را در تنگنا قرار می دهد. بنابراین در این بازار شلوغ عرضه گوشی‌های هوشمند ونوت بوک‌ها ولپ‌تاپ ها تولید‌کنندگان باید تلاش کنند از کاهش خرید مردم جلوگیری کنند وبا تنوع در تبلت‌ها و ارائه قابلیت‌های منحصر به فرد بار دیگر به رقابت بپردازند. ولی مسئله مهمی که مطرح می‌شود این است که تولید گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های فراوان وقابل حمل راحت همچنین نت‌بوک‌ها ولپ‌تاپ‌های کوچک راه را برای خرید لپ‌تاپ‌ها مسدود کرده‌اند.

در ادامه در دیجی اسپارک به معرفی صفحه کلید تاشو مایکروسافت می‌پردازیم.

حتی اگر بخواهید با اضافه کردن ماوس و صفحه کلید به این دستگاه‌ها، از آنها به شکل نوت‌بوک‌های استفاده کنید بازهم این سوال پیش می‌آید که آیا بهتر نیست به جای چنین تلاشی، نسبت به تهیه یک نوت بوک واقعی اقدام نمایید؟

مایکروسافت بی توجه به مشکلات تبلت‌ها، به عرضه صفحه کلیدهای جدیدی پرداخته است که قابلیت جمع شدن دارند و در طراحی آن‌ها بیشتر از هرچیزی به راحتی استفاده و ظاهر آن پرداخته است.

این صفحه کلیدهای جدید Universal Foldable Keyboard نام دارد که در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۵معرفی شدو به گفته مایکروسافت برای استفاده توسط لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند مبتنی بر iOS، اندروید و ویندوز ارائه شده است.

 این صفحه کلید تاشوی جدید را می توان با ۲ دستگاه بطور همزمان هماهنگ کرد و تنها با یک اشاره (tap) هرکدام از آنها را برای تایپ کردن انتخاب نمود.

با توجه به این که این صفحه کلید تمام کلید های یک صفحه کلید معمولی را دارد ، اما بسیار سبک طراحی شده و به دلیل قابلیت تا شدن از وسط، حمل آن نیز بسیار ساده است و جای کمی برای نگهداری احتیاج دارد.

روشن و خاموش کردن و اتصال این صفحه کلید به دستگاه ها نیز به سادگی و تنها با باز و بسته کردن آن انجام می شود، به این صورت که با تا شدن از وسط بلوتوث صفحه کلید خاموش و با بازشدن آن از وسط صفحه کلید روشن و متصل می شود.

 Universal Foldable Keyboard همچنین بسیار باریک بوده و تنها ۵ میلی متر ضخامت دارد، اما با این وجود باتری آن به دلیل استفاده از نسل چهارم تکنولوژی بلوتوث، قادر است تا ۳ ماه کاربر را بدون نیاز به شارژ مجدد همراهی کند.

 این صفحه کلید به شکل ضد آب طراحی شده است، تا کاربر هیچ گونه نگرانی از بابت همراه داشتن همیشگی آن و صدمه دیدن در اثر مواردی مثل باران و تماس با آب نداشته باشد

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه