رباتیک

عینک جدید گوگل برای کاربردهای خاص

نوشته شده توسط آزاده مختاری

تکنولوژی هوشمند روز به روز در حال گسترش است و عینک هوشمند نیز یکی از این تکنولوژی‌های پوشیدنی می‌باشد که طراحی شده است. گوگل عینک هوشمند خود را در ابتدا برای موارد معمولی طراحی کرد و امروزه شاهد تولید عینک جدید گوگل برای کاربردهای خاص هستیم. در ادامه با دیجی اسپارک همراه باشید.

بر اساس گزارش جدید روزنامه وال استریت ژورنال، گوگل عینک هوشمند جدید خود را برای استفاده در پزشکی، صنایع و بخش انرژی در نظر گفته است و ارائه یک نسخه عمومی آن حداقل یک سال دیگر به طول خواهد انجامید.

شیشه های مستطیل شکل این عینک به عینک قبلی گوگل یعنی مدل Explorer شباهت دارد ولی بجای فریم و دسته دارای یک لولا برای نصب بر روی عینک های دیگر است.

نسخه جدید به دلیل استفاده از سیستم-بر-چیپ ساخت اینتل از سرعت بالاتری برخوردار است و عمر باتری ۲ ساعته و نمایش بهتر تصویر روی شیشه عینک نیز از دیگر پیشرفت های انجام گرفته در عینک جدید است.

یکی مشکلات اصلی سر راه عرضه عمومی چنین محصولی این بود که کاربران می‌توانستند بدون متوجه شدن دیگران به عکاسی توسط عینک هوشمند گوگل پرداخته و حریم خصوصی افراد را نقض کنند. چنین موردی باعث شد مکان‌های مختلفی مثل رستوران‌ها و سالن‌های سینما استفاده از این محصول را ممنوع کنند.

این مشکل سبب شد طراحان به طراحی جدیدی بپردازند که برای مصارف خاص قابل استفاده باشد.

گوگل همچنین قصد دارد فروشگاه هایی را برای امتحان کردن و خرید عینک هوشمند خود تاسیس کند و به نظر می رسد یکی از اولین آنها روی یک قایق در خلیج سانفرانسیسکو در حال ساخت باشد، اما قیمت ۱۵۰۰ دلاری این محصول قابل قبول نیست.

هیچ شکی وجود ندارد که گوگل علاقه دارد استفاده از این عینک هوشمند در حدی گسترش یابد که کاربران به اندازه موبایل‌های خود به این محصول وابسته شوند، اما باید تا سال آینده صبر کرد ومنتظر اقدامات گوگل برای معرفی این محصول باشیم.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه